Resident Evil Village (iOS) előzetes játékteszt

2023. október 29.
78.7351
Amióta az Apple úgy másfél hónappal ezelőtt bejelentette, hogy elhozza a valóban konzolminőségű videojátékok éráját a mobileszközök világába, arra vártunk, hogy kipróbálhassuk, hogy festenek mobilon a tripla A játékok. Szerkesztőségünkben az első ilyen fecske a Capcom által fejlesztett Resident Evil Village iOS verziója, amelyet már megjelenés előtt kipróbálhattunk, az alábbiakban pedig pontot teszünk a kérdés végére: tényleg lehet konzol minőséget varázsolni a zsebünkben hordott eszközökre?


Aki ismeri a Resident Evil játékokat, az tudja, hogy ezek a zombihentelős stuffok nem éppen a legkirívóbb grafikai megjelenésükről híresek, de azért általában bőven a nagyon is élvezhető minőséget képviselik. Nincs ez másként a Village esetében sem, az eredetileg 2021-ben megjelent játék tisztességes iparosmunka minden tekintetben (konzolos tesztünket elolvashatjátok a Game Channel hasábjain), hangulatban pedig a csúcsot képviseli a stílus rajongói számára.

A hangulatot persze jól tudjuk, semmi más nem tudja jobban széttrancsírozni, mint ha akad, döcög, megbízhatatlan a grafika, így erre különösen kíváncsiak voltunk a mobilos port esetében. Nos, a helyzet az, hogy a Resident Evil Village iOS verziója egyáltalán nem okozott csalódást, sőt az igazság az, hogy pozitív csalódások sora ért minket folyamatosan a teszt során. A játék egy az egyben ugyanaz ugyanis, mint a fentebb linkelt PS5 (ami inkább a PS4 verzió futtatása PS5-ön) esetében, konkrétan ugyanazt kapjuk.

Resident Evil Village (iOS) előzetes játékteszt - 2. kép

És ez nem csak a grafikában, hangban és egyebekben mutatkozik meg, de még a menüben is ugyanúgy be tudunk állítani mindent: a felbontást, a képminőséget, az árnyékokat, szó szerint mindent mint a nagygépes verzióban. Bár az Apple kommunikációja az iPhone 15 Pro és Pro Max készülékeket emeli ki az új játékminőség alap eszközének, a valóság az, hogy az M1 és M2 procival szerelt iPad Pro készülékeken is ugyanúgy fut a játék, sőt!

Az iPad Pro (mi egy 12,9-es tableten teszteltük a játékot) memóriában ugyanis combosabb mint a mobilok, éppen ezért mindent maxra tudtunk húzni, és minden effektet be tudtunk állítani úgy, hogy közben memória is maradt még. Ez pedig olyan játékélményt hozott magával, amitől gamer szem nem marad szárazon: sehol egy akadás, sehol egy röccenés, minden teljesen flottul megy. Bár iPhone-on nem próbáltuk a játékot, valószínűleg hasonló élményt kapunk, annyi változással, hogy némileg kisebb felbontást vagy kevesebb árnyékot kell beállítani a memória limitációja miatt.

Resident Evil Village (iOS) előzetes játékteszt - 3. kép

Nincsenek FPS dropok, nincs késlekedés, minden pontosan úgy működik mint egy konzolon. A hang esetében átvezető animációk közben jött néha elő egy kis hang csúszás, de ez egyrészt ritka volt, másrészt hamar helyre is áll. A vezérléshez a kontroller egész egyszerűen kötelező, enélkül senki ne is álljon neki. Tökéletesen megfelel egy PS4 DualShock, vagy bármelyik olyan bluetooth kontroller, ahol a PS4 kontroller vagy Xbox One funkciók megvannak.

A Resident Evil Village játékélménye tehát nem szenvedett csorbát mobilon, amire viszont fel kell készülni az az eszköz melegedése és a gyors merülés. Ez nem meglepő annak fényében, hogy milyen teljesítményre van szükség, hiszen ez nem egy butított, vagy streamelt verzió, hanem egy az egyben natívan futó játék. Éppen ezért jó ha töltőn van az iPad vagy az iPhone, igazi ínyencek pedig ki is vetíthetik tévére a tartalmat - így akkor tényleg konzol élményt kapunk minden tekintetben. Némi kép csúszás azonban az ára ennek a megoldásnak.

Amit hiányoltunk a beállítások közül, az a képernyő kitöltésének lehetősége. A 4:3-as képarányú iPad Pro esetén alul felül fekete csík van - nyilván alapvetően a mobilos képarányra terveztek, de azért örömmel vettük volna ha teljes képernyőn is lehetett volna élvezni a hentelést.

Resident Evil Village (iOS) előzetes játékteszt - 4. kép

Az általunk kipróbált előzetes tesztben a bányából kimenekülés volt az utolsó pont ameddig el lehetett jutni, így az utána következő élményről egyelőre nem tudunk nyilatkozni, de nyilvánvalóan változás már nem lesz a későbbi játékmenetben sem. Ez alapján pedig megállapítható, hogy az Apple nem túlzott amikor azt mondta: itt a konzolos minőség a mobileszközök számára. Ha a többi játékot is így sikerül portolni, akkor nem kérdéses, hogy játékforradalom előtt állnak a mobiltelefonok.

A Resident Evil Village iOS verziójának próbaköre nem okozott hát csalódást, sőt, sokkal jobban sikerült, mint amire számítottunk. A játék holnap, október 30-án jelenik meg és ingyen letölthető egy próbaverzió, a teljes értékű játék pedig a teszt verzióban 5590 forintba kerül - ami jóval alacsonyabb mint amennyiért vártuk (és nem tudjuk, ennyi lesz-e a végleges verzióban is), amihez a DLC-ket is meg lehet majd vásárolni.
bejelentette, hogy elhozza a valóban konzolminőségű videojátékok éráját a mobileszközök világába, arra vártunk, hogy kipróbálhassuk, hogy festenek mobilon a tripla A játékok. Szerkesztőségünkben az első ilyen fecske a Capcom által fejlesztett Resident Evil Village iOS verziója, amelyet már megjelenés előtt kipróbálhattunk, az alábbiakban pedig pontot teszünk a kérdés végére: tényleg lehet konzol minőséget varázsolni a zsebünkben hordott eszközökre? '>
11 hozzászólás

Tommy

7 hónapja, 3 napja

Ha ez a minőség elterjed, nem lesz szükség konzolokra. meglepett smiley

válasz erre

Mendez

7 hónapja, 2 hete és 1 napja

Ez baromi jól néz ki! meglepett smiley

válasz erre

Ronalddo

7 hónapja, 2 hete és 1 napja

Hát elérkezett az a pont, amire évek óta vártunk. Durva. Ráadásul igen jó áron is van, ahhoz képest hogy mennyire minőségi játék.

válasz erre

ferencziakos

7 hónapja, 2 hete és 1 napja

Itt a mobiljátékok jövője. Be****ás.

válasz erre

Mordorer

7 hónapja, 2 hete és 2 napja

Be****ás hogy ezt manapság meg lehet csinálni mobilon. meglepett smiley

válasz erre

SamsungFan

7 hónapja, 2 hete és 3 napja

És akkor eljött a pillanat, amikor tényleg elgondolkodtam, hogy elhagyom nem csak a Samsungot hanem a komplett Android rendszert. Ez egyszerűen brutális.

válasz erre

Chico

7 hónapja, 2 hete és 3 napja

Nem hittem volna hogy tényleg ilyen szinten sikerül ezt a minőséget elérni. meglepett smiley

válasz erre

marco

7 hónapja, 2 hete és 3 napja

peter97 írta:
A képek a mobiljátékból vannak? meglepett smiley
Bizony, ez mind ingame screenshot. mosolygó smiley

válasz erre

Bencus86

7 hónapja, 2 hete és 3 napja

Uhh ez nagyon jól hangzik basszus! mosolygó smiley

válasz erre

peter97

7 hónapja, 2 hete és 3 napja

A képek a mobiljátékból vannak? meglepett smiley

válasz erre

fonemaker

7 hónapja, 2 hete és 3 napja

Na menj már! Ez iszonyat durva! meglepett smiley

válasz erre