Karakteres színészi játéka és legfőképp filmjeinek sokunk szívéhez közelálló témái miatt ismerik el sokan Keanu Reeves munkásságát. A magam részéről ennek ellenére jogosan érdemelnék kövezést, mert a John Wick filmeket egyáltalán nem ismerem, nem is láttam egyet sem. Ígérem bepótlom!
Ennek ellenére nagyon kíváncsi voltam a Rogue Strike-ra, mert az előzetes információk alapján igazán ígéretesnek tűnt a harcrendszer kivitelezése és a képi megvalósítás is. Szóval adott nekünk a John Wick-re és nyomokban a Mátrix-os Neo képességeire hajazó, de egyiket sem megtestesítő karakter, aki mindenféle látványos trükköket is végrehajt és emellett fegyverforgatásban sem utolsó személy.
Akrobatikus ügyességű karakterünkkel igazán látványosan ugrándozhatunk lassítva az időt, ezáltal elkerülve ellenfeleink halált hozó lövedékeit. Ha kedvünk tartja, egy másik képesség segítségével a fénysebességet legyőzve ugorhatunk ellenlábasunk elé, majd közelharci támadásokat kombózva intézhetjük el a kiszemelteket.
Nagyon látványosak ezek a képességek, melyekből a játék egésze alatt hihetetlen mennyiségűt lesz lehetőségünk megtanulni és alkalmazni. Az alapvető játékmechanikákat tekintve a - mobilon nem annyira népszerű - fedezékharccal megbolondított shooter jön el, a fedezékek közötti szabad mozgás lehetőségével.
Amint végzünk a helyszín adott részére kijelölt ellenfelekkel karakterünk önmagától, meganimált rohanások közepette fog a következő részre lépni. A harmadik személyű nézettel kiegészülő, igazán pörgős és addiktív fegyverharca bár forradalminak nem mondható, az utóbbi idők egyik legjobb akciójátéka a Rogue Strike :200.
Közellenségeinken kívül egyéb, nagyobb ellenfelek és főellenfél harcok is ékelődnek a pár óra alatt végigjátszható kampányba. A pályák nem hosszúak, a szétlövésre ítélt várost régióról régióra haladva kell felfedeznünk. Minden szint elején és azok közepén is skillek közül választhatunk, melyek a már említett mechanikákat szolgálják ki.
A játék grafikája szépen felépített épületeket takar, de ezek folyamatos, állandó ismétlődése monotonná, egyhangúvá teszi a látványvilágot, melyet a szemet ugyan nem kápráztató, de látványos animációk társasága teszi koherens egésszé.
A haladásunkért kapott pénzből tudunk elsődlegesen következő régiókra menni, de egyéb játékmódokban való részvételre is elkölthetjük az amúgy könnyen szerezhető zsebpénzünket. Sajnos viszont hatalmas hátrány az egyhangú, de izgalmas kampány után olyan borzalmas online, 4v4 móddal találkozni, mint amit itt sikerült összehozni.
Az instabil hálózati kapcsolat mellett grafikai anomáliáktól sem mentes ez a mód, hiszen a fedezékünk gyakran el fog tűnni, melynek általában nincs közvetlen köze ahhoz, hogy online ellenfeleink szétlőtték azt. Emellett bár szabad mozgásra van lehetőségünk (a kampányban is), kedves emberünk nem fog sem fel-, sem lerohanni a lépcsőn, ami a mozgást és a bujdosást nagyon nehezíteni fogja.
A War Commander 1v1-es meccseket kínálna, ha működne. Ellentétben az előbb említett móddal két fajta skill-t is választhatunk kezdéskor, ám mindkét játékos karaktere bebugol a fedezékbe, onnan pedig sem lövés, sem mozgás nem lehetséges. A 4v4-es verzió legalább játszható, ez pedig így elég gyenge online szekció.
A Rogue Strike :200 egy valamennyire korrekt mobiljáték, remekbe szabott harcrendszerrel, szuper animációkkal, az árnyoldalait tekintve pedig látszik, hogy inkább kampány (fontos, hogy nem történet) központú játék ez, sem mint online lövölde.
Nagyon is hatalmas hiba, hogy kettő online mód közül egyik sem kihasználható hosszú távon, ez pedig sajnos egy remek alapötlet gyors kifulladásához fog vezetni a kampányt villámgyorsan letudó játékosok esetében. A magam részéről remekül szórakoztam a kampánnyal, de mosolyra húzódó számat némileg kiegyenesítette a sok online gond, hiába vagyok az a "kampányközpontú" játékos.
A Rogue Strike :200 letöltése itt: Google Play | iOS verzió egyelőre nincs