Úgy gondolom, van abban valami varázslatos, hogy együtt nekiesünk egy társasnak, felállítjuk a pályát, átfutjuk a szabályzatot, összekapunk a részleteken, külföldi fórumokon próbálunk megoldást találni, majd közös megegyezés alapján bénának nyilvánítjuk a játékot, hogy aztán továbbálljunk egy másikra. Vagy nem. Ezt a varázst eddig egyetlen virtuális változatban sem tapasztaltam még.
Azonban ez nem jelenti azt, hogy a táblás játékok klasszikus rendszere alapján ne lehetne jó mobilos alkotásokat csinálni. Például itt van mai tesztünk alanya, az RPG Dice: Heroes of Whitestone. Ezen móka fogja a tipikus hatoldalú kockás mezőlépkedős szisztémát, hozzácsap némi kártyázást, körökre osztott szerepjátékos elemeket és egy meglepően érdekes sztorit. Ezt a koncepciót egy előregisztrációval értékeltem. Megérte.
Ha van felesleges aranyunk, vagy prémium lóvénk, akkor lehet dupla-vagy-semmizni a megfelelő mezőn.
A játék alapvetően nem különbözik sokban egy tipikus, gatcha-féle szerepjátéktól, hisz itt is megtalálható az összes olyan részlet, amit már az ilyen típusú játékoktól elvárhatunk. Idézhetünk új karaktereket, kétféle módon is, melyeket szintezhetünk, növelhetjük csillagmennyiségeiket, új képességeket is tanulhatnak, illetve vannak külön nyersanyaggyűjtögetésre kitalált pályák, no meg lehetőség arénázásra és toronymászásra, ám a sok ismerős aspektus mellett befigyel egy érdekes újdonság is: a kockarendszer.
Az asztali szerepjátékok híveinek ismerős lehet ez a megoldás: egy képesség használatánál dobni kell egy kockával, és a kapott érték befolyásolja a technika hatékonyságát. Jelenesetben a karaktereink akciói után valami extra dolog történik, melyek attól függenek, hogy milyen kockát rendeltünk az adott cselekedet mellé, és annak melyik oldala jött ki. Eleinte hatoldalú kockákkal kell gazdálkodnunk (fejlesztéssel több oldalra is szert tehetnek), melyeket, mint nyersanyag, lehet gyűjtögetni, és több fajtájuk is van.
Itt is van némi elemi körforgás, amit alul középen láthatunk.
A típusa egy kockának a kiemelt oldalán lévő szimbólumtól függ (bár, ha ritka kockáról van szó, akkor akár több különleges oldala is lehet). A többi a legtöbb esetben csupán plusz egy támadást indít el, ám az érdekes jellel ellátott oldal, a szimbólumtól függően, rengetegféle hatást eredményezhet, ha kidobjuk. Például csökkentheti a célpont támadását, védekezését, meg is mérgezheti azt, illetve önmagának vagy társainak adhat bónuszokat így a hős. Külön kaland ezekkel a kockákkal kísérletezni.
Egyszerre öt karakter lehet a csapatunkban, három az első sorban, kettő pedig a hátsóban. Ez az elrendezés azért fontos, mert mindig az első hármat fogja találat érni (kivéve a mindenkit célzó támadásoknál), így érdemes előre pakolni a combosabb embereket, míg hátra pedig a támogatókat, varázslókat, gyógyítókat. Miután megkezdődik egy összecsapás, egyesével mindegyik karakter cselekszik, támad vagy képességet használ, általában a mi csapatunkkal kezdve.
Mindegyik mező tartogat érdekességet.
Ezt addig ismétlik, ameddig az egyik oldal le nem csapja a másik összes emberét. Ha véletlenül nekünk is fűbe harapna egy hősünk, sebaj, a sebzések és az állapotok kizárólag egy csata erejéig vannak jelen, utána mindenki maximumra töltődik. Alkalomadtán főellenfelekkel is fogunk találkozni, kik egymaguk ücsörögnek a szemben álló banda hátsó sorában, és dobálják a kellemetlen képességeiket.
Persze egy haddelhaddhoz el kell jutni először; ezt pedig a játéktáblán tehetjük meg. A történet több helyszínen is végigvezeti hőseinket, melyek táblákként jelennek meg. Itt dobnunk kell egy hatoldalú kockával, hogy léphessünk. Minden mezőn történik valami érdekesség: harcokon kívül találhatunk nyersanyagokat, pénzt, kalandra küldhetjük az egyik emberünket, de, ami a legfontosabb, így tudunk haladni az épp aktív küldetésünkben.
Amikor kalandra küldünk el egy hőst, akkor megjelenik a "rohaggyámeg" kocka. Láthatjuk, miért hívom így.
Amint teljesítettünk egy feladatot a pálya megváltozhat attól függően, hogy szükség van-e új mezőkre, úgyhogy a táblák dinamikusak, kiegészülhetnek és akár át is vezethetnek új területekre. A kockadobás egy energiába kerül, így nem lehet a végtelenségig szórakozni, azonban a játék csak úgy ontja magából a jutalmakat.
Rengeteg napi, heti és havi szinten frissülő feladat vár ránk, melyek legtöbb esetben extra energiával szolgálnak, illetve nagyon sok tapasztalati pont is jön, mely profilunk szintlépéséhez vezet, ami ugyancsak plusz energiát jelent. A legtöbb villámocska egyébként a külön akciókra fog elmenni, mint például a tipikus, nyersanyag gyűjtögetős pályák aktiválására; a kampányban az egybe kerülő kockadobást nagyon barátinak lehet nevezni. Ezeken kívül pedig van még PvP, a már említett toronymászás, tárgykészítés a kovácsmesternél, különféle extra események és játékmódok is, úgyhogy alaposan el leszünk látva tennivalóval.
Emberkénk támadása után az eldobott kockájának hatása is aktiválódik.
A prezentáció tetszetős, nagyszerűen visszaadja a játék a klasszikus, figuratologatós játékmenetet, találó helyszínekkel kiegészítve. A kockadobás véletlenszerűsége okozhat némi frusztrációt, de ilyen alkalmakra kell tartogatni a kártyáinkat, melyeket bármikor kijátszhatunk, hogy a csapatunkat szimbolizáló bábút előre vagy hátra mozgathassuk, esetleg egy teljesen másik mezőre áthelyezhessük. Ezekkel mondjuk nem árt fukarkodni, mert nem fogunk túl sokat kapni belőlük.
Nagyon rég vártam egy ilyen kaliberű játékra, ami egy olyan szerepjátékos kalandot hoz el a játékosnak, ami klasszikus, dinamikus, egyszerű mégis összetett, jó sztorival ellátott és nem az alulöltözött lányok hadával akarja megfogni és megtartani a figyelmet (kár). A harcok sajnos hamar monotonná tudnak válni, de a történetmesélés az nem, és ez szerintem egy elfogadható negatívum.
Az RPG Dice: Heroes of Whitestone letöltése itt: Google Play | iOS App Store