Rush Angel játékteszt

2023. február 02.
93.5551
Advertisement
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Amióta mobiljátékokkal játszom, nagyjából azóta jellemző a játékiparra, hogy az egykor nagy népszerűségnek örvendő műfajok képviselői egyre nagyobb szerepet kapnak tenyérnyi készülékeinken. A manapság sajnos eléggé mellékvágányra került roguelite műfaj új képsviselőt köszönthet, egy néhány napja ugyanis Androidon már globálisan is elérhető a Rush Angel early accessben, nézzük is!


A WildPepper Game Studio első játékaként megjelenő Rush Angel már első pillantásra is egy igazán remek próbálkozásnak tűnik. Véleményem szerint ugyanis nagyon nagyon nehéz jó roguelite játékot csinálni, ez a műfaj ugyanis olyan mechanikák sokaságából áll melyek előbb-utóbb mindenképpen a játékos karakterének halálát fogják okozni, ekkor pedig az egész játékot az elejéről kell - kéne - kezdenünk.

A roguelite és a roguelike műfaj közti alapvető különbség az, hogy előbbi esetében nem változik meg a játéktér felépítése, az utóbbiban pedig igen - és ha hiszitek, ha nem, ez bizony iszonyatosan nagy könnyítés, és még így is képes nehéz játék lenni a Rush Angel. A továbbiakban egyébként időnként roguelike-ként fogunk hivatkozni a játékra, de fontos észben tartani, hogy ez bizony lite.

A Rush Angel esetében roguelite műfajhoz van szerencsénk, ami egy könnyített roguelike

A Rush Angel esetében roguelite műfajhoz van szerencsénk, ami egy könnyített roguelike


A futurisztikus világban játszódó játékban egy női karaktert irányítva kell robotok hadseregén átverekednünk magunkat. Izometrikus nézetből követhetjük a hölgyeményt, akinek egyetlen fegyvere egy igencsak sokféleképpen fejleszthető penge. Mint minden rougelite játékban, itt is van egy helyiség kezdéskor, ahol a haladás irányának megválasztása mellett egy shop is rendelkezésünkre áll. A shopban a játéktéren összegyűjtött pénzünket költhetjük el fejlesztésekre és egyebekre.

Az említett helyiségben tudjuk kiválasztani, hogy esetleg haladnánk-e a sztorival, vívnánk-e arénaharcokat, avagy bizonyítanánk Tournament összecsapásokban. A történet jelenleg kettő fejezetből áll, a harmadik a tesztelés pillanatában még nem elérhető. A két fejezet azonban nem jelenti azt, hogy checkpointot kapunk.

Ha letudjuk az első fejezetet - vagyis megöljük az annak végén levő főellenfelet - , visszakerülünk a lobbyba. Ha elindítjuk a második fejezetet akkor ugyanúgy végig kell játszanunk az elsőt is, de akkor az nem szakad meg a főellenfél után, akinek újbóli likvidálása alól nem kapunk felmentést. Már most nehéz, nemigaz?

Egy fegyverünk van, de az többféleképpen fejleszthető

Egy fegyverünk van, de az többféleképpen fejleszthető


A játéktér alapvetően eléggé egysíkú, ennek ellenére viszont egészen sok dolog található szanaszét. A pályarészeket kapuk választják el egymástól, ezen kapuknál néha egy-egy képességet választhatunk az elérhető négyből, néha pedig csak tovább tudunk haladni. A választható képességek nagyon jól fognak jönni, hiszen a néha felkínált sebzés- és élettöltés-növelés aranyat fog érni.

A legyilkolt robotszerű lényekből, illetve a pályán található kék dobozokból fejlesztésre költhető pénzt szerezhetünk. A harcrendszer pedig alapvetően nem bonyolult, a nálunk levő penge 3-4 ütésével kombózni tudunk, emellett van egy energiába kerülő képességünk. Ennek során egy kis körben lefagynak az ellenfelek, így szabadon támadhatóak lesznek. A különböző lövések elkerülése érdekében dash képesség is rendelkezésünkre áll, mely szintén fejleszthető.

Gyűjtöm a kombókat! :)

Gyűjtöm a kombókat! :)


A játék műfaji sajátosságoknak megfelelően nagyon-nagyon pörgős, néha igencsak el fogjuk veszíteni a fejünket, ez pedig a remek hangulatnak köszönhető. Ezért a hangulatért felelős a disztópikus látványvilág, a remek zenék és a néha található feljegyzésdarabok, melyek a loore-t mélyítik.

Egyszóval egészen érdekes gyűjtenivalók vannak kreatív ellenfelek mellett. Nyilván ez a projekt sem tiszta, megvannak a mechanikák hibái. Túl sok problémával ugyan nem találkoztam, de egy nagyon zavaróval igen. Nem egyszer volt, hogy dash közben sikerült beregadnom a környezeti elemek közé, ahonnan csak egy lépésre volt, hogy szitává lőjenek. Ez egy végtelenül idegesítő dolog volt főleg azért, mert dash csupán 3 másodpercenként egyszer lehetséges.

Próbálkozhatsz kispajtás, de a pengém lecsap

Próbálkozhatsz kispajtás, de a pengém lecsap


A játék Unreal Engine-ben készült, és ahhoz képest egy helyenként elfogadható, helyenként csodás kinézetű és pályatervezésű játékot kaptunk végeredményül. Néhol szinteket is megkülönböztet a játék és kényszerítve vagyunk arra, hogy igenis rohangáljunk a pályán és próbáljuk felvenni az ütemet. Ehhez kevés technikai hiba és annál több frame fog asszisztálni.

A Rush Angel pont az roguelike, ami a műfajjal ismerkedőknek is hamar sikerélményt fog okozni, hiszen nehézségei ellen nagyon könnyen bele lehet tanulni és amúgy sem egy hosszú játékról van szó. Mindenképpen ajánlott a lenti letöltés gombra bökni, még azoknak is, akik félnek a sok-sok kudarctól.

A Rush Angel tesztünk írásakor iOS-re még nem érhető el.

A Rush Angel letöltése itt: Google Play
6 hozzászólás

Ronalddo

1 éve, 2 hónapja és 27 napja

Lekapom, ez ***** jól néz ki!

válasz erre

Tommy

1 éve, 2 hónapja és 27 napja

Nagyon jól néz ki!

válasz erre

Mendez

1 éve, 3 hónapja

Imádom az ilyen játékokat, ez a neon stílus nagyon adja!

válasz erre

Chico

1 éve, 3 hónapja

Hát én ezt már kapom is lefele! mosolygó smiley

válasz erre

Bencus86

1 éve, 3 hónapja

Baromi jól néz ki ez a játék! meglepett smiley

válasz erre

fonemaker

1 éve, 3 hónapja

Bakker erről eddig én még nem is hallottam! meglepett smiley Már szedem is! mosolygó smiley

válasz erre