A WildPepper Game Studio első játékaként megjelenő Rush Angel már első pillantásra is egy igazán remek próbálkozásnak tűnik. Véleményem szerint ugyanis nagyon nagyon nehéz jó roguelite játékot csinálni, ez a műfaj ugyanis olyan mechanikák sokaságából áll melyek előbb-utóbb mindenképpen a játékos karakterének halálát fogják okozni, ekkor pedig az egész játékot az elejéről kell - kéne - kezdenünk.
A roguelite és a roguelike műfaj közti alapvető különbség az, hogy előbbi esetében nem változik meg a játéktér felépítése, az utóbbiban pedig igen - és ha hiszitek, ha nem, ez bizony iszonyatosan nagy könnyítés, és még így is képes nehéz játék lenni a Rush Angel. A továbbiakban egyébként időnként roguelike-ként fogunk hivatkozni a játékra, de fontos észben tartani, hogy ez bizony lite.
A futurisztikus világban játszódó játékban egy női karaktert irányítva kell robotok hadseregén átverekednünk magunkat. Izometrikus nézetből követhetjük a hölgyeményt, akinek egyetlen fegyvere egy igencsak sokféleképpen fejleszthető penge. Mint minden rougelite játékban, itt is van egy helyiség kezdéskor, ahol a haladás irányának megválasztása mellett egy shop is rendelkezésünkre áll. A shopban a játéktéren összegyűjtött pénzünket költhetjük el fejlesztésekre és egyebekre.
Az említett helyiségben tudjuk kiválasztani, hogy esetleg haladnánk-e a sztorival, vívnánk-e arénaharcokat, avagy bizonyítanánk Tournament összecsapásokban. A történet jelenleg kettő fejezetből áll, a harmadik a tesztelés pillanatában még nem elérhető. A két fejezet azonban nem jelenti azt, hogy checkpointot kapunk.
Ha letudjuk az első fejezetet - vagyis megöljük az annak végén levő főellenfelet - , visszakerülünk a lobbyba. Ha elindítjuk a második fejezetet akkor ugyanúgy végig kell játszanunk az elsőt is, de akkor az nem szakad meg a főellenfél után, akinek újbóli likvidálása alól nem kapunk felmentést. Már most nehéz, nemigaz?
A játéktér alapvetően eléggé egysíkú, ennek ellenére viszont egészen sok dolog található szanaszét. A pályarészeket kapuk választják el egymástól, ezen kapuknál néha egy-egy képességet választhatunk az elérhető négyből, néha pedig csak tovább tudunk haladni. A választható képességek nagyon jól fognak jönni, hiszen a néha felkínált sebzés- és élettöltés-növelés aranyat fog érni.
A legyilkolt robotszerű lényekből, illetve a pályán található kék dobozokból fejlesztésre költhető pénzt szerezhetünk. A harcrendszer pedig alapvetően nem bonyolult, a nálunk levő penge 3-4 ütésével kombózni tudunk, emellett van egy energiába kerülő képességünk. Ennek során egy kis körben lefagynak az ellenfelek, így szabadon támadhatóak lesznek. A különböző lövések elkerülése érdekében dash képesség is rendelkezésünkre áll, mely szintén fejleszthető.
A játék műfaji sajátosságoknak megfelelően nagyon-nagyon pörgős, néha igencsak el fogjuk veszíteni a fejünket, ez pedig a remek hangulatnak köszönhető. Ezért a hangulatért felelős a disztópikus látványvilág, a remek zenék és a néha található feljegyzésdarabok, melyek a loore-t mélyítik.
Egyszóval egészen érdekes gyűjtenivalók vannak kreatív ellenfelek mellett. Nyilván ez a projekt sem tiszta, megvannak a mechanikák hibái. Túl sok problémával ugyan nem találkoztam, de egy nagyon zavaróval igen. Nem egyszer volt, hogy dash közben sikerült beregadnom a környezeti elemek közé, ahonnan csak egy lépésre volt, hogy szitává lőjenek. Ez egy végtelenül idegesítő dolog volt főleg azért, mert dash csupán 3 másodpercenként egyszer lehetséges.
A játék Unreal Engine-ben készült, és ahhoz képest egy helyenként elfogadható, helyenként csodás kinézetű és pályatervezésű játékot kaptunk végeredményül. Néhol szinteket is megkülönböztet a játék és kényszerítve vagyunk arra, hogy igenis rohangáljunk a pályán és próbáljuk felvenni az ütemet. Ehhez kevés technikai hiba és annál több frame fog asszisztálni.
A Rush Angel pont az roguelike, ami a műfajjal ismerkedőknek is hamar sikerélményt fog okozni, hiszen nehézségei ellen nagyon könnyen bele lehet tanulni és amúgy sem egy hosszú játékról van szó. Mindenképpen ajánlott a lenti letöltés gombra bökni, még azoknak is, akik félnek a sok-sok kudarctól.
A Rush Angel tesztünk írásakor iOS-re még nem érhető el.
A Rush Angel letöltése itt: Google Play