Seven Mortal Sins X-tasy játékteszt

2022. április 28.
113.5931
Üdvözölök minden kedves olvasót a Játékidő Gargával című nagysikerű játékom első és utolsó epizódján. Ma egy bingó féle mókához van szerencsénk, melynek címe: Gargaméta Kedvenc Mobiljátéka. Az eldobált nyomok segítségével kell eljutni a tulajdonságookig, melyek segítségével össze lehet rakni a szóban forgó makákó ideális mobiljátékát.
 


A legelső helyesen tippelőnek megadatik az a privilégium, hogy ... szóval a legelső nyom: rendkívül felszínes a szóban forgó úr. Legyen szó esztétikus hölgyekről, avagy cicákról, ilyenkor nála lekapcsol valami az agyában. A második segítség három betűből áll: RPG. És nem robban. A harmadik rávezetés pedig egy könyv, melyet, ha elkezdünk olvasni, nem tudjuk letenni.

Ha sikerült a három elemből álló bingót megfejteni, akkor, remélhetőleg, mindenki megérkezett a gatcha-típusú szerepjáték zsánerhez, ahol nem csak a gyűjtögethető karakterek kanyarulatai jelentenek érdekességet, hanem a sztori is. A megfejtésért járó jutalom pedig egy ingyenes képviselője ennek a fajtának: a Seven Deadly Sins X-tasy, egy anime sorozat alapján elkészített, igencsak perverz alkotás.

A játék "weak" és "strong" felirattal mutatja, hogy mely támadás sebez kevesebbet, vagy többet.

A játék "weak" és "strong" felirattal mutatja, hogy mely támadás sebez kevesebbet, vagy többet.


Mondjuk a korhatár, legalábbis a gúgli pléh oldalán, egyáltalán nem tükrözi ezt, mivel a leírás szerint ezt tizenkét évesek is játszhatják már, az pedig nincs megjegyezve, hogy a besorolásban szerepet játszott volna a fedetlen testrészek gyakori jelenléte. Pedig az egyik szereplőn, Belial-on, az esszenciális részeket épphogy takaró páncéldarabkákon kívül semmi sincs (az almás áruházban ez leesett az illetékeseknek, ott 17+-os a játék). És a többi hölgy sincs nagyon túlöltözve.

Arról nem is beszélve, hogy jobbra-balra repkednek az igencsak tizennyolc-plusszos utalások, úgyhogy nem igazán értem, ez a besorolás hogyan jöhetett létre, de valami nem kóser. No, de mindegy, engem nem zavart sőt... khm... na szóval, miután túltettem magam ezen a kis apróságon, abba a másik bökkenőbe botlottam bele, hogy a játékban található összes fontos szereplő nő.

Ez az új Transzformerz hölgyeim és uraim. Pszichopatron.

Ez az új Transzformerz hölgyeim és uraim. Pszichopatron.


Én nem bánom, persze (mily meglepő), ám az fura, hogy, olyan Azur Lane-esen, az alapvetően férfi nevű és eredetileg olyan nemű karakterek is hölgyek. Például az egyik főszereplő Lucifer, ám van egy másik lány is, kinek a neve Sátán. Azt hittem, a kettő egy és ugyanaz; jó hát nem igazán követték az eredeti anyagot a készítők, de én meg tudtam bocsájtani nekik, mikor megláttam Asmodeus-t. Ebből könnyű kitalálni, hogy valamiféle angyali-démoni konfliktus van a történet központjában.

A játékmenet, persze, ismerős lesz mindenkinek, ki odavan ezért a zsánerért. Ládákból nyitogatunk karaktereket, és a legjobbakból ötfős csapatokat csinálhatunk, hogy elzavarjuk őket küldetésekre, melyből van egy rakás. A kampányon kívül neki mehetünk nyersanyaggyűjtő pályáknak, PvP-nek, céhalapú kihívásoknak, és karakterspecifikus misszióknak. Ezen utóbbiak egy-egy szereplőnek adnak egy kis háttérsztorit, némi harccal és jutalmazással megspékelve.

A néni a bal oldalon Lucifer. Khm... ez a Pokol nekem tetszik.

A néni a bal oldalon Lucifer. Khm... ez a Pokol nekem tetszik.


Leginkább az ötcsillagos nénikkel érdemes foglalkozni, ők a legerősebbek, kiket ki lehet húzni a dobozokból. Legyen szó bármely lényről is (mert a három csillagosok legtöbb esetben szörnyek), mindegyiknek van egy affinitása és egy típusa. Egy karakter affinitása a látványosabb, mely lehet erő (piros), ügyesség (zöld) vagy tec (kék / varázsdálkodók). Az erős karakter üti a tec-eset, a tec-es az ügyeset, az ügyes pedig az erőset. Ezek a kontrák bónusz sebzéssel, nagyobb találati eséllyel és magasabb védekezéssel vannak szimbolizálva.

A típus már egy kicsit problémásabb, mert ezt csak úgy tudjuk megállapítani, ha belemegyünk a lányok részleteibe, és meglessük a képességeiket. Sebző, támogató és kontrol technikákkal fogunk leginkább találkozni, és ezek alapján érdemes csapatunkat felépíteni; legyen mindenből elég. Amint megvan az ideális kombináció, neki is láthatunk a fejlesztésnek.

Ha van elég arany csepp, akkor mienk lehet a hatodik csillag is.

Ha van elég arany csepp, akkor mienk lehet a hatodik csillag is.


Emberkéinket négyféleképpen lehet jobbá tenni. Tapasztalati tárgyakkal tudjuk növelni a szintjüket, más lények feláldozásával emelhetjük a szintmaximumukat (egy adott mértékig), csillagszintjüket is szaporíthatjuk (nagyobb értékeket kapnak, illetve még tovább emelkedő "level cap"-et), no meg a képességeiket is lehet fejleszteni.

Különféle tárgyakat is aggathatunk rájuk, melyekből akár szetteket is létrehozhatunk, még több bónuszt adva így a viselőnek. Végül, de nem utolsósorban, pedig, a karmaszintjüket is lehet növelni, mely nem csak az ezek után kapott jutalmak miatt jó, de extra személyre szabott küldetések válnak elérhetővé így, illetve a szóban forgó karakter értékei is megnőhetnek.

Huhh hát ez aztán diszkós harctér.

Huhh hát ez aztán diszkós harctér.


Nincs túl sok megnyitható szereplő, egyelőre, de legalább mindegyik különleges és egyedi. Saját személyiségeik, külsejük, hozzáállásuk emlékezetessé tehetik mindet, annak ellenére, hogy néhány hölgy eléggé baltával faragott, klisés személyiséggel lett ellátva. A történet és a mellékszálak szórakoztatóak, a lányok szépek, és ugyan az akció kissé monoton, de automatizálható, úgyhogy egész kellemes a végeredmény.

Apropó akció, a harcok körökre osztva történnek, és több hullámban támadó ellenfeles csapatokat kell visszavernünk. Minden szereplőnek van egy normális támadása, egy passzívja, egy speciális képessége és egy nagyot csapó technikája. Az utóbbi kettő hatásszünettel dolgozik, úgyhogy okosan kell azokat használni.

Hát öhm... szerintem ezt a játékot megtartom. Nem is tudom, miért.

Hát öhm... szerintem ezt a játékot megtartom. Nem is tudom, miért.


Csata végén zsákmány és XP vár a lányokra, bár elég minimális tapasztalati pontokat kapnak az összecsapások után, szóval a manuális szintezés igencsak elengedhetetlen. Annyira nem túl izgalmas maga az ütközet, és a köztes beszélgetések sokkal jobban érdekeltek, de legalább a különleges csapások jól meganimált mozdulatokkal vannak ellátva (Köhhmellanimációköhh). Illetve felpörgethetjük a gyorsaságot és a mesterséges okosságra is rábízhatjuk a harcok lezavarását, mert egész elfogadható. Szimpi.

Úgyhogy a korhatáros érdekességeken kívül nincs okom panaszkodni. Rengeteg energiát kapunk az elején, alaposan felpörgetve a játékkal eltöltött időt, és amint elfogy a sok szív, rá fogunk döbbenni, hogy nem akarjuk abbahagyni. Esztétikai extrák, skin-ek és hasonlók nincsenek, egyelőre, de a sok játékmód, a mókás narratíva és a kellemes animációk (boing boing) kárpótolnak a hiányért.

A Seven Mortal Sins X-tasy letöltése itt: Google Play | iOS App Store
4 hozzászólás

Mendez

3 hónapja, 2 hete és 5 napja

Hát nekem nem jött be, próbálgattam pár órát, de ez silány.

válasz erre

fonemaker

3 hónapja, 2 hete és 6 napja

Egy próbát teszek vele, szép színes...

válasz erre

Mordorer

3 hónapja, 3 hete

Szerintem ez szörnyű.

válasz erre

SamsungFan

3 hónapja, 3 hete

Egész egyszerűen rühellem az ilyen játékokat..

válasz erre