Spiritfarer játékteszt

2022. október 07.
87.5821
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
A halál mindig is egy érdekes dolog volt a számomra, leginkább azért, mert senki sem tudott biztosan beszámolni arról, hogy mi is történik, miután beteljesíti az ember a sorsát. Persze, voltak olyanok, akik "visszatértek" és mindenféle hajmeresztő jelenségről beszéltek, de hogy tényleg igazat mondtak-e, vagy csak víziókat láttak, azt nekem kellett eldönteni.


Ez egy olyan dolog, amit akkor fogunk tutira megtudni, amikor már nem lesz kinek elregélni. Azonban ez nem akadályozta meg a videojátékos alkotókat abban, hogy saját koncepciójukat felhasználva ne készítsenek valami érdekeset a közönség számára. Én a Clinically Dead című alkotásra tudok visszaemlékezni, mely egy indie cím PC-re és az agyhalál előtti pillanatokat mutatja be pszichedelikus látványvilággal és fejtörőkkel.

Azonban a Spiritfarer készítői, ha már halál, akkor egy már ismerős mitológiai lényt, Kharont, vették elő, majd, mint Terry Pratchett is tette a saját Halál karakterével, nyaralni küldték az alvilági perszónát, hogy egy fiatal lány, Stella, vegye át a helyét. Stella túl sokat nem beszél a játék folyamán (konkrétan semennyit), azonban nem is kell neki, ugyanis van egy rendkívül aranyos társa, egy cica, úgyhogy, ebből kifolyólag a játék a tökéletes minőséget karcolja már alapjáraton is.

Ha az agancsos kolléga valamit érez, akkor az bizony úgy is van... legyen szó akármiről is.

Ha az agancsos kolléga valamit érez, akkor az bizony úgy is van... legyen szó akármiről is.


Stella feladata, ami Kharoné is volt: átsegíteni a halottakat a ... Sztüx folyón? A túlvilágra? Nos, nem egészen, ugyanis a halottak inkább letáboroznak a ladikján, feladatokat adnak neki, a kajáját fogyasztják, és ott segítenek, ahol tudnak, úgyhogy egy fokkal hasznosabbak, mint az én volt kollégiumi szobatársaim egyetem során. Továbbá nem egy folyó áll a rendelkezésünkre, hanem egy hatalmas tenger, szigetekkel és egyéb érdekességekkel megszínezve.

A játék egy platformer, melyhez hozzákevertek némi kapcsolatépítést, hajóbővítést és gyűjtögetést is. A történet igazából a különféle szellemekről szól, kiket Stella felvesz a hajójára, és akik mindenféle szívességet kérnek tőle, majd a végén távoznak. Ezek kimerülhetnek küldetésekben, avagy készítmények prezentálásában.

Igen, zenével növésre lehet bírni a növényeket. Remélem, ez a technika működik más élőlényeken is.

Igen, zenével növésre lehet bírni a növényeket. Remélem, ez a technika működik más élőlényeken is.


Ezek segítségével nagyszerűen végigvezeti a játék a kalandort a különböző mechanikákon: megtanulunk nyersanyagokat gyűjteni, ételeket, italokat csinálni, a szellemeket elszállásolni, horgászni, növényeket ültetni és learatni, illetve menedzselni a hajónkat. Alkalomadtán el kell vitorláznunk különböző szigetekre, és látni fogjuk, hogy ennek a túlvilágnak egy igencsak szépen kiépült szerkezete van.

Ahogyan haladunk a sztoriban és gyarapodik a hajónk népessége, úgy válik egyre több opció elérhetővé. Komplikáltabb pecázási technikák, a növénytermesztés zenei titkai (gitározás mellett a takarmány gyorsabban nő), illetve sötétebb, titokzatosabb szigetek is megnyílnak, érdekes kalandokkal, illetve nyersanyagokkal kecsegtetve. Továbbá Obolosz érméket is adnak a lakóink, melyeket képességeink fejlesztésére válthatunk be.

Minél nagyobb a hajónk, annál több helyiséget tudunk reá építeni; csodás nemde?

Minél nagyobb a hajónk, annál több helyiséget tudunk reá építeni; csodás nemde?


Emiatt a szellemeket nem szabad elhanyagolni, no meg azért sem, mert ha magasan tartjuk a jókedvüket, akkor besegítenek a munkába és akár egzotikus anyagokkal is ellátnak minket. Eme "Mood" mércét három módon lehet növelni: kéréseik teljesítésével, megfelelő étellel, itallal, vagy akár csupán öleléssel is. Ki hitte volna, hogy egy egyszerű gesztus mennyit jelenthet egy másik létezőnek.

A színes, dinamikus világot bejárhatjuk a navigációs szobában elhelyezett konzol segítségével, ahol kijelölhetjük, mely sziget, vagy tenger-rész legyen a következő célállomásunk. A hajózás időbe telik, így közben vagy malmozunk, vagy pátyolgatjuk a hajót és lakosságát addig. Talán ez az egyik nagy probléma ezzel a játékkal; nincs gyorsutazás.

Jó, hát ilyen időjárásban én sem tudnék navigálni. Ráadásul én nem is értek hozzá.

Jó, hát ilyen időjárásban én sem tudnék navigálni. Ráadásul én nem is értek hozzá.


A várakozási időt, tehát, nem lehet átugrani, és a hajón eszközölt fejlesztésekkel csupán csökkenteni lehet. A másik zavaró tényező pedig a nappalok és az éjszakák váltakozása. Mikor a hold kint van, akkor a lelkek elmennek horpasztani, mert még a halottaknak is kell a pihi, úgyhogy ilyenkor nem lehet diskurálni velük. Ennél nagyobb probléma viszont, hogy éjszaka nem indíthatjuk el a hajót, mert túl sötét van a navigációhoz.

Kifogások; sebaj, ezt a részt viszont már át lehet ugrani, ha felkapaszkodunk a főépület emeletére és az ágyunk segítségével mi is eltesszük magunkat másnapra. Játékbeli hatása nincs igazán ennek, csupán annyi, hogy nem kell kivárni a reggel eljövetelét. Én azt gondoltam, alapjáraton, hogy egy halállal foglalkozó alkotás sötétebb, morbidabb lesz, de a Spiritfarer egy nyugis, békés, aranyos és mesés műre sikeredett.

A hattyú születése? Ám legyen.

A hattyú születése? Ám legyen.


A zene és a prezentáció nagyszerűen támogatja a hangulatot és a témát, Ugyan nincs igazán kihívás, hisz egy pacifista, szólójátékos kalandról van szó, mégis sokkal több fantázia, lélek és lelkesedés érződik belőle, mint a legtöbb, online, multiplayer alapú, angolosan mondva "Shovelware" címekben. És még reklámok sincsenek; túl szép, hogy igaz legyen, nemde?

Nos, igen. Ugyanis a játék Netflix előfizetéshez kötött, így mégsem teljesen ingyenes, csupán azoknak, akik már befizettek erre a szolgáltatásra. Egy játék miatt beszerezni ezt, belátom, merész dolog volna, bár én is vettem Nintendo Switch-et egy Pokémon-os móka miatt. Azóta pedig megszaporodott a kollekcióm. Jó, alapvetően nem vagyok normális, de nem ez a lényeg.

A Spiritfarer letöltése itt: Google Play | iOS App Store
6 hozzászólás

Tommy

1 éve, 7 hónapja és 26 napja

Kiváló játék, nagyon szerettem. Ingyen meg a legnagyobb királyság!

válasz erre

Chico

1 éve, 7 hónapja és 27 napja

Régen már végigtoltam PC-n, de akkor most jöjjön a tablet! mosolygó smiley

válasz erre

Bencus86

1 éve, 7 hónapja és 27 napja

Mindjárt szedem is, kiváló hétvégi program lesz! mosolygó smiley

válasz erre

Mendez

1 éve, 7 hónapja és 27 napja

Igazi, minőségi játék, aki teheti ne hagyja ki!

válasz erre

fonemaker

1 éve, 8 hónapja

Nagyon igényes game!

válasz erre

Ronalddo

1 éve, 8 hónapja

Ez nagyon jó játéknak tűnik!

válasz erre