Aki hozzám hasonlóan óriási Csillagok Háborúja rajongó, az bizonyára még arra is képes felkapni a fejét, ha a gyerekeknek szánt gabonapehelyben egy olyan 20 forintos matrica kapott helyet, ami ocsmánysága miatt bizonyára soha és sehová nem lesz felragasztva, de mivel kötődik a franchise-hoz, ezért egyszerűen kell. Hasonló történet játszódott le köztem és a Star Wars: Force Arena között is, amire már a megjelenés napján lecsaptam, hogy csatlakozhassak a Lázadók és a Birodalmiak ütközeteihez, de bármennyire volt nagy a kezdeti lelkesedésem, mindezt csakhamar csalódás követte.
Mindez pedig nyilván nem azért volt, mert óriási elvárásokkal közelítettem a játék irányába, olyannyira nem, hogy rajongásomból kifolyólag hajlamos lettem volna elnézni számára bizonyos dolgokat, és bár kapcsolatunk jól indult, sajnálatos módon amint kikerültem a jól kalibrált betanító módból, és összekerültem a valódi játékosokkal, azonnal megmutatta a foga fehérjét a játék. Így lett egy örök szerelemnek remélt kapcsolatból egy hatalmas csalódás.
A Star Wars: Force Arena alapesetben egy MOBA hatásokat felvonultató multiplayer akciójáték, amelyben izometrikus nézetből kell irányítani hőseinket. A két szemben álló központi karakter egy saját objektumot védelmez, avagy az ellenségét támadja, illetve párhuzamosan ezt a két tevékenységet folytatja.
Az ütközetek során automatikusan töltődő energiapontokat kapunk - minél hatékonyabbak vagyunk, annál gyorsabban töltődik -, amiért cserébe választott hősünk mellé kártyákról különféle egységeket tudunk lehívni a harcmezőre, így katonákat, erősebb páncélozott járműveket, de akár még repülőgépeket is annak érdekében, hogy könnyebben elérhessük céljainkat.
Kezdjük ott, hogy 20 próbálkozásból, ha egyszer beenged a játék a szerverekre, ami idegőrlő. Ennél is nagyobb baj azonban, hogy a partnerkereső nagyon rosszul működik, így kezdőként simán összekerülhetünk jóval erősebb vagy gyengébb ellenfelekkel, aminek során egyszerűen képtelenek leszünk élvezni a csatát.
Ha néha-néha megfelelő szintű ellenfelet is kapunk a géptől, akkor sem garantált azonban az ütközet élvezete, hiszen amint élőben harcolunk valakikkel, akkor derül csak ki igazán, hogy a lehívható egységek közötti erőviszonyok egyáltalán nem kiegyenlítőek. Vannak például 3-4 energiapontba kerülő darabok, amelyek semmit sem érnek, de akadnak 2 energiapontért olyan kemény és hatásos bajtársak, amelyekkel akár hősünkkel kettesben is megrohamozhatjuk az ellenfél egyik lövegtornyát, hogy a védelmet áttörve rámenjünk a kiemelt célpontra.
Pedig a Star Wars és a League of Legends keresztezéseként leírható Force Arenában óriási potenciál van, én nagyon szerettem volna szeretni, sőt mi több, meg is szerettem, de amíg a készítők nem orvosolják a problémákat, addig a kapcsolatunk nem léphet magasabb szintre.
A Star Wars: Force Arena elérhető itt: Google Play | iOS App Store