Star Wars: Force Arena játékteszt

2017. január 20.
43.3721
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Aki hozzám hasonlóan óriási Csillagok Háborúja rajongó, az bizonyára még arra is képes felkapni a fejét, ha a gyerekeknek szánt gabonapehelyben egy olyan 20 forintos matrica kapott helyet, ami ocsmánysága miatt bizonyára soha és sehová nem lesz felragasztva, de mivel kötődik a franchise-hoz, ezért egyszerűen kell. Hasonló történet játszódott le köztem és a Star Wars: Force Arena között is, amire már a megjelenés napján lecsaptam, hogy csatlakozhassak a Lázadók és a Birodalmiak ütközeteihez, de bármennyire volt nagy a kezdeti lelkesedésem, mindezt csakhamar csalódás követte.


Mindez pedig nyilván nem azért volt, mert óriási elvárásokkal közelítettem a játék irányába, olyannyira nem, hogy rajongásomból kifolyólag hajlamos lettem volna elnézni számára bizonyos dolgokat, és bár kapcsolatunk jól indult, sajnálatos módon amint kikerültem a jól kalibrált betanító módból, és összekerültem a valódi játékosokkal, azonnal megmutatta a foga fehérjét a játék. Így lett egy örök szerelemnek remélt kapcsolatból egy hatalmas csalódás.

Star Wars: Force Arena játékteszt - 2. kép

Márpedig a Star Wars: Force Arena mindent tartalmaz, ami kell egy jó Csillagok Háborúja játékhoz. Itt vannak a legnagyobb hősök, Darth Vadertől kezdve, Han Solón és Leia hercegnőn át Luke Skywalkerig bezárólag, megtalálhatók benne a jól ismert egységek, az X-szárnyú vadászgépek, a TIE vadászok, de kiemelhetném a legáltalánosabb, kizárólag a pálya objektumaiként feltűnő dolgokat is ahhoz, hogy kijelenthessem: az atmoszféra nagyon is rendben van. Hogy akkor mégis mi a baj? Meglepő lehet, amit mondani fogok, de nem a játékmenet, hiszen az alkotás még ezen a téren is kellemesre vizsgázott.

A Star Wars: Force Arena alapesetben egy MOBA hatásokat felvonultató multiplayer akciójáték, amelyben izometrikus nézetből kell irányítani hőseinket. A két szemben álló központi karakter egy saját objektumot védelmez, avagy az ellenségét támadja, illetve párhuzamosan ezt a két tevékenységet folytatja.

Az ütközetek során automatikusan töltődő energiapontokat kapunk - minél hatékonyabbak vagyunk, annál gyorsabban töltődik -, amiért cserébe választott hősünk mellé kártyákról különféle egységeket tudunk lehívni a harcmezőre, így katonákat, erősebb páncélozott járműveket, de akár még repülőgépeket is annak érdekében, hogy könnyebben elérhessük céljainkat.

Star Wars: Force Arena játékteszt - 3. kép

Nagyjából ezek adják az ütközetek savát-borsát, és kiegyensúlyozott küzdelem esetén hol az egyik, hol a másik csapat kerekedik felül az aktuális helyzetben. A játékmenet tehát jól felépített, nagyjából a training mód két küldetése során - amelyben a Jedik és a Sötét Erő oldalán egyaránt pályára léphetünk - nagyon jól szórakozhatunk is, de amint éles küzdelemre kerül sor, jönnek a bajok.

Kezdjük ott, hogy 20 próbálkozásból, ha egyszer beenged a játék a szerverekre, ami idegőrlő. Ennél is nagyobb baj azonban, hogy a partnerkereső nagyon rosszul működik, így kezdőként simán összekerülhetünk jóval erősebb vagy gyengébb ellenfelekkel, aminek során egyszerűen képtelenek leszünk élvezni a csatát.

Ha néha-néha megfelelő szintű ellenfelet is kapunk a géptől, akkor sem garantált azonban az ütközet élvezete, hiszen amint élőben harcolunk valakikkel, akkor derül csak ki igazán, hogy a lehívható egységek közötti erőviszonyok egyáltalán nem kiegyenlítőek. Vannak például 3-4 energiapontba kerülő darabok, amelyek semmit sem érnek, de akadnak 2 energiapontért olyan kemény és hatásos bajtársak, amelyekkel akár hősünkkel kettesben is megrohamozhatjuk az ellenfél egyik lövegtornyát, hogy a védelmet áttörve rámenjünk a kiemelt célpontra.

Star Wars: Force Arena játékteszt - 4. kép

Pedig a Star Wars: Force Arena ezeket a hibákat leszámítva nagyszerű játék lenne, minden a helyén van, a szemkápráztató grafika, a kellemes élmény, sőt mi több, a háttérben felhúzott fejlődési rendszer, valamint a kártyapaklis megoldás is - minden ütközet után újabb kártyák járnak, és mi döntjük el, hogy melyeket visszük magunkkal a harctérre -, de a fenti problémák elég csúnyán beárnyékolják az összképet.

Pedig a Star Wars és a League of Legends keresztezéseként leírható Force Arenában óriási potenciál van, én nagyon szerettem volna szeretni, sőt mi több, meg is szerettem, de amíg a készítők nem orvosolják a problémákat, addig a kapcsolatunk nem léphet magasabb szintre.

A Star Wars: Force Arena elérhető itt: Google Play | iOS App Store
1 hozzászólás

peter97

8 éve, 4 hónapja és 24 napja

Kár érte mert nagyon tetszik grafikára.

válasz erre