Advertisement

Static Shift Racing játékteszt

2023. január 19.
65.9021
Fogadni mernék, hogy rengetegen várják már hónapok óta, tűkön ülve a CarX Technologies grandiózusnak ígérkező, nyílt világ versenyjátékát, a CarX Street-et. Ezen játékosok számára némileg örömet jelenthet az említett autósjáték kicsit lebutított, egyszerűbb változata, a Timbo Jimbo csapatának első játéka, a Static Shift Racing.
Advertisement


Jómagam is az előbb említett táborhoz tartozom, ezért nekem is kis mosolyt csalt az arcomra a játék tegnapi megjelenése. A CarX Street-tel való összehasonlítás nem alaptalan, a trailerek és a már sok helyen elérhető gameplayek alapján nem kevés hasonló dolog van a két játék között.

Az indításkor bemutatott pályarészek nyílt világot fognak alkotni, de mielőtt ennek aszfaltját gyűrhetnénk előtte egy egészen alapos - főleg driftelést bemutató - tutorial szegmenst kapunk, ami igen hasznosnak mutatkozik, mert az említett mechanika lesz a játék legnehezebben megszokható része. A bevezető szekció végigszáguldozása után 25 ezer dollárral gazdagodunk és kezdetben mindösszesen kettő autó közül fogunk tudni választani ebben az értékben.

Kár hogy egyetlen ellenfél sincs, ahogy online móka sem

Kár hogy egyetlen ellenfél sincs, ahogy online móka sem


Érdekesség az autókkal kapcsolatban, hogy kialakításukat a '90-es évek sportjárgányai ihlették, így az akkoriban leforgatott akciófilmek hangulata nagyon képes elkapni az embert. A gond az, hogy feltehetően nem igen lesz az elejétől elérhető, de még meg sem vásárolható 5 jármű közül több a játékban való haladás során, ez a szám pedig hihetetlenül kevés. Erre pedig még rátesz egy lapáttal az az egyetlen elérhető híres jármű, egy BMW, ami amúgy 1750 Credits-be (nagyjából 8000 Ft-ba) kerül.

Nagy nehezen túllépve a kocsik alacsony mennyiségén és a mikrotranzakciókon, ezek után egy nem hatalmas, de legalább egészen részletes térkép tárul elénk. Az alapvetés, hogy a térképünk mérete, elrendezése és a város helyszíne nem fog változni. Ellenben a játék Series-szekciókra van osztva, egy szériában 3 "valamilyen" verseny (körverseny, pontverseny) és 5 "valamilyen" driftelős küldetés (driftverseny, driftpontok) vár végigjátszásra.

Erre a járgányra volt csak pénzem, nah...

Erre a járgányra volt csak pénzem, nah...


Mivel igencsak felcsigázott a nyílt világ mindenképpen szét akartam nézni benne annak ellenére, hogy Fast Travel lehetőségünk is van. A mosolyomat orcámról eltörlő újabb gond az az élet hiánya volt. Remekül megvilágított, éjszakai pályát kapunk, de sajnos azon kívül, hogy iszonyatosan remek zúzós zenékre driftelünk és törjük át az arra alkalmatos kerítéseket, majd ezek után versenyekre megyünk, semmi nem történik. Sem időjárásváltozás, sem napszakváltás, sem forgalom nincs.

Bár úgy tűnhet, hogy nem igazán jött be a játék számomra, ez nem teljesen van így, hiszen rengeteg remek funkciója is van. A versenyek bár látszólag ugyanabban a városban játszódnak, az utak kialakítása zseniális. Ezt a remek pályaelrendezést pedig még az sem tudja lejjebb vinni, hogy csupán egyetlen ellenfelünk van (aki amúgy a mi másolatunk).

Versenyekből kék jelzi az "ellenfél" ellen történő futamokat, narancssárga pedig a mutatványokat. Előbbi esetében sokszor fogunk pontversennyel találkozni, itt a lényeg, hogy minél több pontot szerezzünk, akár drifteléssel, akár nitróval. A lényeg, hogy nem mindig az fog nyerni, aki először ér célba, hanem akinek a célvonalon való áthaladás után több pontja lesz.

A Static Shift Racing pályái alapvetően jól néznek ki, még ha nem is változatosak

A Static Shift Racing pályái alapvetően jól néznek ki, még ha nem is változatosak


Utóbbi esetében pedig olyan - néha azért idegesítő - menetekre számíthatunk, hogy például nem szabad ütköznünk semmivel. Bárt sokak szerint egyszerű lehet kétsávos úton megmaradni, de nem ebben a játékban. Ha más nem, ugyanis a járművek testreszabhatósága, a fizika és a vizualitás - legalább is számomra - megmenti a játékot.

Egy-egy szériát maximum 15-20 perc alatt végig lehet játszani, jutalmunk pedig autóalkatrészek és némi pénznyeremény lesz. A fizika főleg a vezetési élményre terjed ki, ami az igazán remek optimalizáció mellett remek hangokkal, grafikával és zenével is meg van fűszerezve, de picit esetlen kezelőfelület mellett.

Az irányítás bár elsőre inkább gáz lehet, mint fura, mert például egy ismerősöm mellett játszva - mert többjátékos-mód nincs a játékban - gyakran szenvedtünk, hogy véletlen ne a kéziféket nyomjuk le fékezés helyett, mert abból csak kipörgés lesz. A grafika bár nem a világ közepe, de az éjszakában megcsillanó fények és az ütközések hatására bekövetkező karcok igazán szépen néznek ki.

Mondtam, hogy nincs más járgányra pénzem. :D

Mondtam, hogy nincs más járgányra pénzem. :D


Driftelés közben a kamera leköveti a haladás irányát, annak látványosságát pedig nem kevés, súrlódás hatására keletkező füst is érzékelteti. Egy ponton kikapcsoltam a játék zenéjét, mert annyira remek volt az autó motorjának hangja, hogy egyszerűen imádtam hallgatni, habár zenével a futamok arcade- és utcai verseny hangulatát adták.

Ha valaki attól tartana, hogy a néhol esetlen irányítás és félig-meddig nyitott világ üressége, valamint a versenyek hibái idegenné fogják tenni a felsorolt erényeket, akkor ne féljen. Van annyi érték ebben a játékban, hogyha sokáig nem is, de a látványos versenyjátékok hangulata miatt pár órára minden autórajongót a telefonok képernyője elé fog szegezni, mert annyi kihívás tényleg szorult bele.

A Static Shift Racing letöltése itt: Google Play | iOS App Store
Advertisement
4 hozzászólás

Bencus86

2 hete és 3 napja

Inkább egy Asphalt...

válasz erre

fonemaker

2 hete és 3 napja

Egy próbára jó aztán meglátjuk. Bár ezek az üres pályás játékok nem olyan izgalmasak, finoman szólva.

válasz erre

Mordorer

2 hete és 3 napja

Majd ha többen lesznek, gondolom lesz több játékos verzió is.

válasz erre

Ronalddo

2 hete és 3 napja

Hát akkor ezt kihagyom..

válasz erre