Street Fighter: Duel játékteszt

2023. március 07.
87.9231
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Már többször rámutattunk itt a Mobilgameren és jómagam is egy ideje igyekszem hangsúlyozni, hogy egy-egy mobiljáték-megjelenést mindig fenntartásokkal kell kezelni. Azért is fontos ezt észben tartani, mert akkor az esetleges csalódás mértéke is kisebb lesz - még akkor is, ha ezt netán ingerültség váltja fel. Ez prdig fontos azért, mert a játékosok pénzének és főként drága idejének pazarlása nem egy helyénvaló dolog.


Érdekes helyzet, hogy mégis miért jut eszembe ilyesmivel indítani a Street Fgihter: Duel-ről szóló játéktesztet, de csak nyugalom, mindennek oka van. Ha nem lett volna az említett fenntartás képében nagyon sok elvárásom ezzel a játékkal kapcsolatban, feltehetően depresszív hangulatban sajnálnám és menteném a menthetőt.

Ennek ellenére a hosszú, mobiljátékok társaságában eltöltött évek érték azt el, hogy miért vagyok pipa a Duel-t készítő A Plus csapatára. Bizonyos szempontból megint csak átvertek az előzetesek, mert a közzétett videók alapján egy tök jó Street Fighter hangulatra számítottam, gyönyörű animációk és remek kis harcrendszer képében és reméltem, hogy amikor egy helyben ülve cikket fogok írni a végeredményről pozitív tudok lenni.

Grafikailag semmilyen probléma nem lenne vele...

Grafikailag semmilyen probléma nem lenne vele...


Ennek ellenére kaptunk egy szinte teljesen automatizált játékmenetet, ami egyszerűen ízléstelen és finoman szólva az egész egy nagyon rossz vicc inkább mint játék. A felháborítóan ocsmány Tomb Raider és a szintén gyenge Sackboy után most itt van a Street Fighter: Duel. Sajnos.

Az alapvető problémám, ami feltehetően senkinek nem esett le - hiszen nem volt róla még szó - , az a harcrendszer. Nem az a baj, hogy akár kettő karaktert irányítva is tudjuk püfölni az ellent, nem is az, hogy nem fix a háttér, mert ennyire boomer nem vagyok. A Google Play-en levő képek kiírásai szerint tényleg egy kártyarendszeren alapuló harcrendszer kialakítása volt a cél, nos ennek a kivitelezésével vannak gondjaim.

Az általunk irányított karaktereink mennek a pályán, maguktól ütnek az ellenfelekbe és mi néha-néha egy kártyára bökve tudunk beleszólni az eseményekbe. Ez teljesen kiveszi a játékos kezéből a kontrollt, ami roppant mód idegesítő. A '90-es években a Street Fighter volt A Verekedős játék. A korával járó pixelgrafika, remek zene és a szabadon használható kombók tették azzá a csodává, ami azóta is alapja a műfajnak. Nos mostani tesztalanyunk mindennek a megcsúfolása.

...ahogy az ikonikus karaktereket is imádjuk

...ahogy az ikonikus karaktereket is imádjuk


Pedig a grafika kiváló, az ikonikus karakterek adottak, de valahogy el van tévedve ez a fejlesztőcsapat is, akik azt hiszik, mobilokra ilyen játékot kell csinálni, gagyi, önműködő, értelmetlen harcrendszerrel - pedig annyi kiváló példa van arra, hogy a mobilos játék sokszor már konzol szintű tud(na) lenni.

Hiába van a Duel-nek 4,5-ön felüli értékelése a Play áruházban, az én szememben ez megint csak egy letűnő kor meghurcolása. Hiába szépek az animációk, van némi hangulat és persze a "régi" jó karakterek, de pocsék játékmenettel nem lesz jó egy játék. Kíváncsi lennék az értékelők miért nyomkodták rá a csillagokat, valószínűleg annyira fiatalok, hogy azt sem tudják mi az hogy Street Fighter.

A monotonnak ható "kártyanyomkodást" néha nagyobb ellenfelek és egy-egy extra karakter csatákba való belépése színesíti, ezek adagolása azért tetszett. Mindezek nélkül ugyanis közel sem tudtam volna annyit játszani a játékkal, amennyit kellett volna egy félig objektív, félig szubjektív cikkhez. Néha pedig idegesítő, hogy elméletben eléggé fejlettek a karaktereim, ennek ellenére a kis nyikhaj ellenfelek sorban tesznek el láb alól.

Csak az a fránya játékmenet...

Csak az a fránya játékmenet...


Ilyenkor igazán idegőrlő, hogy nem vehetem át a teljes irányítást a karakterek felett. Fejleszteni amúgy eléggé gyakran van lehetőségünk, több "szintje" van a szintlépésnek, először is a harcok után kék aludobozokat kapunk - feltehetően energiaitalokkal bennük, - illetve pénzt. Ezzel a kettővel tudjuk "promotálni" a karakterünket.

Bizonyos szintű promote után lép csak szintet hősünk. A harcosok egyéni kártyáit is fejleszthetjük, hogy még szebb és kicsivel erősebb képesség legyen a végeredmény. Ez a fejlesztés amúgy szükséges - és főleg a játék elején érdemes húzni a dolgokat, hogy ne essetek az én hibámba.

Az egyéb tartalmakat tekintve kapunk egy elég értelmetlen Challenge módot is. Azért értelmetlen ez, mert sokáig az lesz a kihívás, hogy a következő, amúgy is teljesítésre váró főküldetési pályákat megcsináljuk. Szóval igazából semmivel sem nyújt többet annál, mint ami egyébként is a dolgunk lenne.

...az nyírja ki teljesen a Street Fighter: Duel-t

...az nyírja ki teljesen a Street Fighter: Duel-t


Őszintén szólva nem lennék meglepődve, ha lenne egy olyan rétege a Street Fighter: Duel játékosainak, akik hozzám hasonlóan nem értenek egyet ezzel a semmitérő formulával. Az viszont kétségtelen, hogy a maga közönsége meglesz a játéknak, beszédes is az a több, mint egymillió letöltés.

Ingyenes játékról van szó, szóval belepillantani érdemes lehet. Valószínűleg pedig máshogy vélekednék én is, ha csak egy mindennapi játékos lennék, de vannak, akik a Mobilgamer véleményére építenek és a Duel azért szenved pár kritikai hibától, amik mellett nem volt szabad elmenjek. Tényleg nem értem, a Capcom ezt hogy engedhette.

A Street Fighter: Duel letöltése itt: Google Play | iOS AppStore
4 hozzászólás

fonemaker

1 éve, 3 hónapja és 18 napja

Automata idegesítő ****.

válasz erre

Mordorer

1 éve, 3 hónapja és 19 napja

Pedig amúgy tök jól néz ki. szomorú smiley

válasz erre

peter97

1 éve, 3 hónapja és 19 napja

Idegesítően ****. szomorú smiley

válasz erre

Chico

1 éve, 3 hónapja és 19 napja

Ezt a szégyent. szomorú smiley

válasz erre