Sebaj, a világ tele van ambiciózus mobiljátékfejlesztőkkel, valakinek csak sikerül majd egy olyan alkotást létrehoznia, amire én is nagyon rá tudok kattanni, anélkül, hogy kellemes megjelenésű hölgyekkel kellene fogva tartani a figyelmemet (bár nem ellenzem az ilyen metódusokat). Most az InnoGames próbálkozásába kukkanthattok bele, hogy lássátok, mennyire sikerült nekik az általam lerakott "követelményeknek" megfelelniük. Spoiler: igencsak jól.
A Sunrise Village egy ködbe burkolt falut és annak környékét hozza el nekünk. Feladatunk, a farmunk pátyolgatása mellett, bejárni a ködöt, hogy elveszett falusiakat és épületeket mentsünk meg a... valamitől. Lövésem sincs, miért nem tudnak ezek az emberek maguktól hazatalálni. De legalább, mikor rájuk bukkanunk, akkor olyannyira hálásak, hogy nekünk ajándékozzák a romba dőlt munkahelyüket, amit aztán megjavítás után el is foglalnak ismét, munkához látva.
Tehát így nyitjuk meg az új épületeket, elsősorban, azonban, mivel tapasztalati pontokat is kapunk feladatok teljesítése után, ezért könnyű kitalálni, hogy másodsorban pedig szintlépés után válnak más termelőházak elérhetővé. Ezen utóbbiakat már nekünk kell megvenni, saját pénzből, majd lehelyezés után felépíteni. Tehát, végső soron, a két architektúraszerzési metódus nem sokban különbözik. Épületeken kívül állatokat, termőföld mezőket, dekorációkat és lakóhelyeket is vásárolhatunk.
Azonban honnan lesz pénz? Nos, a szintlépés mindig elég sok lóvét borít ránk, prémium gyémántokat is, azonban teljesíthetünk megrendeléseket, ha nagyon kiürül a tárca. Ez a funkció nem lesz ismeretlen a veterán farmereknek; tulajdonképpen különféle nyersanyagokat kell elküldenünk, melyekért az érmék mellett eszközöket és tapasztalati pontokat is szerezhetünk. Ezek a szerszámok esszenciálisak bizonyos áruk létrehozásában, úgyhogy nem árt a megrendeléseket is serényen teljesíteni.
Alapvetően takarmánynövényeket, tejtermékeket és egyszerű nyersanyagokat tudunk minden egyéb nélkül készíteni. Magokat triviális összegért vehetünk, melyek az adott növénytől függően más-más idő alatt nőnek ki. A csirkék, tehenek és más állatoknak a learatott gabonából készült tápot zabálják két pofára. Cserébe típusuknak megfelelő anyagot produkálnak a pajtások. Követ, fát, fűféléket, szenet, aranyat, gombákat, gyümölcsöket és rengeteg egyéb dolgot, viszont csak a nagyvilágból tudunk nyerni.
Úgyhogy sokat fogjuk a környező területeket járni, és felfedezni. Mindig van egy szektor, ahol a sztori fő küldetésének nyomán kell haladnunk. Ezek a feladatok kimerülnek abban, hogy találjunk meg egy bizonyos helyet, embert, javítsunk meg egy épületet, gyártsunk nyersanyagot a segítségével, majd menjünk tovább keresgélni új érdekességeket. Energialapú rendszerrel van dolgunk, ráadásul nagyon gyorsan el lehet fogyasztani a tartalékainkat, ha nagyobb akadályokat kell lebontanunk egy út felderítéséhez.
Persze a helyzet nem ilyen vészes, a feladatok teljesítése közben gyakorta kapunk energiafeltöltést, szintlépéskor minimum ötvenet hozzánk vág a játék, ráadásul a nagyvilágban kék italokat is találhatunk, melyek ugyancsak visszatöltenek valamennyit az erőnkből. Továbbá egy cukrászda is hamar elérhetővé válik, ahol a vadonban talált gyümölcsöket leadhatjuk, extra energiáért. Ám mindezektől függetlenül hamar meg fogunk akadni, és kénytelenek leszünk valami konstruktívabbat találni szabadidőnk elütésére.
Akármennyire is kellemetlen az energiázás, a rendszer, maga, eléggé szolid. A sztori kicsit magas röptű, de ez egy mobiljáték, ami ráadásul ingyenes, úgyhogy ne várjon el az ember eposzokat. Az irányítás egyértelmű, habár megesett velem, hogy félre akartam nyomni egy kijelölt nyersanyagforrásról, ám a karakterem úgy értelmezte ezt, hogy ideje betakarítani. A megkezdett akciót pedig nem lehet megszakítani, szóval többször is sikerült elpazarolnom így kék villámot.
Továbbá, ha át akarunk menni a következő helyszínre, akkor az előző rész huszonnégy óra után lezáródik, melynek hála az ottani területhez köthető, gyűjtögetéssel kapcsolatos küldetések, feladatok mind mennek a levesbe. Végezetül pedig az állatok kapcsán említenék meg egy negatívumot. Ahogyan termelik saját "anyagukat", egy idő után kimerülnek, ám cserébe némi energiát is adnak nekünk. Újra feltölteni őket pénzért lehet. Ez a megoldás akár zsákutca helyzetet is előidézhet, így, ebből kifolyólag, ezt a húzást nem találtam nagyon szórakoztatónak.
A prezentáció elfogadható, bár karaktereinket nem igazán tudjuk cicomáztatni, igazán egyedivé varázsolni. De cserébe nem is kell másoknak mutogatni, mint a Farmville-ben. Remélhetőleg. A történet elfogadható, az alapvető elemek a helyükön vannak, így a végeredmény egész jó lett. Inkább ezt nyüstölöm, mint egy végtelenített nyersanyagtermelőt; itt legalább van egy látható cél, mely felé dolgozni lehet, ami némileg komplikáltabb a kinek-van-több-tehene versenyének megnyerésénél.
A Sunrise Village letöltése itt: Google Play | iOS App Store