Én bár még a csapat egyetlen játékát sem próbáltam, érdekelt a The Twins: Ninja War Legends. Nem csak a játékaikat ismertető tények miatt, hanem mert a belengetett japán stílus megfogott. Tulajdonképpen bárhol, bármikor, bármilyen formában képes lenne megfogni ez a stílus. A gyönyörű látvány itt sem marad el, belépve a játékba hangulatos lobby fogad minket. Itt található a játék egésze alatt hasznos Blacksmith és Inventory fülek.
Előbbiben megszerzett receptjeinkért fogunk tudni craftolni és tárgyakat kombinálni, hogy azoknak erősebb változatát tudhassuk majd magunkénak. Ezek mellett itt található még az Adventure is, ahol természetesen verekedni tudunk, méghozzá rengeteget. Játékmenet tekintetében az említett 2D-s, japán stílusú pályákon kell két főhősünkkel, az ikerpár Asano-val és Yuri-val a szintenként ránk támadó ellenfeleket legyőzni.
A tesztelés pillanatában (2022 novembere) 16 dungeon, azokban pedig 30 szint érhető el (összesen kb. 480 szint). Bizonyos szintek elején vár minket egy kereskedő, akinél egy képességeket választva előnyhöz juthatunk. Ezek a képességek növelhetik a támadásunkat, a védekezésünket, a maximális életérőnket és hasonlókat. Ezek után a pálya közepén levő karddal tudjuk elindítani az adott szint rohamát.
A játékba az említett szerepjátékos elemeken kívül roguelite mechanika is működik. Amint meghalunk mindkét karakterünkkel (ugyanis egyik halála után a másikra tudunk váltani), az aktuális dungeon-t kell 10 energia fejében újrakezdenünk. Halálunkkor pedig minden megszerzett képességünk elveszik, kivéve pár örökös fejlesztést.
A játék unalmas része a folyamatosan ismétlődő ellenfelekben, azok modelljeiben és az egész játékmenet monotonságában rejlik. Persze, a roguelike / roguelite műfajt sokan azért nem kedvelik, mert ugyanazon pályák elölről való ismétlődése unalmas. Tekintve például a Gunfire Reborn-t vagy a Dead Cells-t, ezek is roguelike-ok és nagyon élvezetes játékok. A The Twins mechanikáinak esetlensége abban is megmutatkozik, hogy harc közben nem lehet pontosan támadni, mert ütés közben karakterünk nem halad előre, ez engem nagyon zavart.
Nagyon unalmas az is, hogy például, hogy a pályák teljesen ugyanúgy néznek ki, az ellenfelek ugyanúgy néznek ki, ugyanabból a bokorból ugranak elő a huszonhetedik alkalommal is. Végig azt érezni, mintha egy végtelen spirál részévé váltam volna, ugyanazt és ugyanazt gépiesen ismételtem volna a semmiért. Persze pénzem annyi volt, amennyit nem szégyelltem, de elkölteni nem nagyon tudtam tudtam.
A kovácsnál beváltható, receptek alapján fejleszthető tárgyakra bár sok pénz ment el, ezek nem értek sokmindent. Napi jutalmaink között vannak nyersanyagok, melyeket némi zsetonnal kiegészítve páncélt és fegyvert lehet erősíteni. Ezeken kívül másra tényleg nem jó a pénz, de igazából nem is kell másra.
Mivel Asano-val és Yuri-val is játszanunk kell, azokat folyton váltogatva, ezért a mechanikai problémák erre is kihatással vannak. Két különböző játékstílus feszül egymásnak Arano és Yuri képességiet tekintve, ez pedig okozhat nagyon jó és nagyon rossz pillanatokat egyaránt. Az Arano-val való játék pörgős, kombókban teli, látványos és sebzését tekintve Yuriénak szinte mindig a duplája.
A Yurival való játék már ott különbözik, hogy kard helyett egy íj az elsődleges fegyvere és kombói, valamint a hozzá szerezhető képességeket is ez alapján kapjuk. Yurival játszva, mintha megtörne a játék amúgy nem rossz ritmusa.
Közel sem erős, nem gyors, nem látványos, kevés életereje van és sorolhatnám még. Persze ezeken az értékeken a szintlépésenként járó tapasztalati pontok leosztásával javítani lehet, ami párgondot azonnal elűz, de Yuri-t igyekeztem hanyagolni.
Grafikai szempontból nagyon tetszik a játék világa, ám technikailag néha nagyon nincs rendben. Több alakalommal is kiestem a pályáról, nem engedett tovább az utolsó ajtón és időpocsékolásnak éreztem a játékkal töltött időt. Tekintve a tényt, szerintem nem ez lesz 2022 legjobb mobiljátéka, de a műfaj rajongói egészen sok jót találhatnak majd benne.
Az animációk, a grafika engem maximálisan lenyűgöztek, de sajnos döcögős játékélménnyel, a látvány kevés lesz. Az érzéseim is vegyesek. Nem tudom, hogy összességében a játék jó-e vagy sem (persze van benne jó is, meg rossz is), egyedül unalmasnak tudom titulálni, mert jó roguelite-ot nagyon nehéz csinálni. Mindenképpen próbáljátok ki, azzal veszíteni nem tudtok.
A The Twins: Ninja War Legends letöltése itt: Google Play | iOS App Store