The Walking Dead: Our World játékteszt

2018. július 18.
41.0431
Advertisement
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Kifejezetten nagy népszerűségnek örvendenek mostanság a különféle Pokémon GO-klónok, így a jövőben számtalan ismert filmhez vagy sorozathoz kapcsolódva találkozhatunk még a helyalapú kalandozással. Az egyik első fecske máris megérkezett hozzánk, lévén megjelent a The Walking Dead: Our World, mely a sokak által ismert televíziós széria sajátosságait ötvözte az említett különlegesség élményével, a végeredmény pedig még minket is meglepett, olyan kellemes és minőségi lett.


Persze mielőtt bárkinek felcsillanna a szeme, a The Walking Dead: Our World azért nem egy mintadarab, messze nem tökéletes, és bár az alapok szuperek, sajnos a végeredmény ugyanott vérzik el, mint a Pokémon GO: gyakorlatilag nincs benne értékelhető és normális játékélmény. A fejlődésre alapozni ugyanis a sikert, az nagyjából egyet jelent hosszabb távon az öngyilkossággal még annak ellenére is, hogy a játékban természetesen szép számmal felbukkannak a TV képernyőjéről ismert karakterek, hogy segítsenek nekünk.

The Walking Dead: Our World játékteszt - 2. kép

A The Walking Dead: Our World lényegét ugyanis röviden nagyon könnyű összefoglalni: gyilkoljunk le annyi zombit, amennyit csak tudunk, közben pedig fejlődjünk egyre magasabb szintekre. A játékban ugyanúgy egy a Google Maps alapú térképen kalandozhatunk, és bár hiába szerettük volna kipróbálni a zombimészárlást a szomszéd kertjében, az AR-mód nálunk három tesztkészüléken sem akart működni, és ahogy olvasgattuk a hozzászólásokat a Play Áruházban, a hiba nem nálunk volt, egyszerűen benéztek valamit a készítők, szóval ezekkel az élményekkel várjunk még egy kicsikét.

Persze aggodalomra semmi ok, addig is bőven van még mit tenni, ehhez pedig gyakran elegendő az is, ha az ágyunkban fekszünk, hiszen ha nem járkálunk a környéken, akkor is elég sok harc vár ránk, de persze az igazi izgalmak és az igazán combos ellenfelek akkor akadnak az utunkba, ha kirándulunk közben. Feladataink eléggé egy kaptafára épülnek, ezáltal ritkán mozdulnak ki a közönséges zombimészárlásból, amit néha például túszmentéssel dobtak fel a készítők, hogy a megmentett emberek számára szállást építsünk, azt fejlesszük és így tovább.

The Walking Dead: Our World játékteszt - 3. kép

A kódorgás mellett egyébiránt egyedül az akciók jelentenek egy kis interakciót a játékban, ezáltal a tényleges küldetések során FPS nézetből, többnyire egy ismert karakter társaságában léphetünk be a pályákra, hogy a képernyő tapicskolásával oszthassuk a fejlövéseket az élőhalottak számára. Sajnos a játék rendkívüli mértékben a grindra épít, vagyis nyolcmilliószor kell ugyanott és ugyanazokat a zombikat legyűrnünk csak azért, hogy újabb fegyverekre, karaktereink fejlesztésére és egyebekre feljogosító kártyákat, hovatovább pénzt és lőszert szerezhessünk.

A fejlődés ugyanis mindennek a mozgatórugója, ami mellett jó ötlet, hogy kooperatív mód is került a The Walking Dead: Our World-be, ellenben a PvP például kimaradt, holott ezzel lett volna igazán teljes a tartalom. Bár utóbbival nincs is nagy gond, a játékélmény hiányosságaival annál nagyobb, hiszen a lövöldözések gyakorlatilag üresek, unalmasak és tét nélküliek, mindemellett pedig nagyon hamar meg lehet unni őket. Emiatt öt percnél tovább a legtöbb embert szinte biztos, hogy képtelen lekötni a végeredmény...

The Walking Dead: Our World játékteszt - 4. kép

Ez pedig szomorú, hiszen változatosabb küldetésekkel, több pályával, izgalmasabb harcokkal - az AR mód működőképességét direkt nem vesszük most ide - egy olyan élményt kaptunk volna gyakorlatilag minimális ráfordítással, hogy azt hónapokig emlegetnénk. Így azonban kellemetlen szájízzel tekintünk rá, mert a The Walking Dead: Our World jó-jó, de sokkal jobbat is tudtak volna a fejlesztők...

A The Walking Dead: Our World elérhető itt: Google Play | iOS App Store
3 hozzászólás

ferencziakos

6 éve, 2 hónapja és 7 napja

Azért le tud kötni egy kicsit. Igaz hosszútávon, pár óra után elég unalmas.

válasz erre

peter97

6 éve, 2 hónapja és 8 napja

A PvP hiánya tényleg rohadt meglepő! meglepett smiley

válasz erre

Mendez

6 éve, 2 hónapja és 8 napja

Félő volt hogy ez lesz a vége.... szomorú smiley

válasz erre