Tormentis játékteszt

2025. január 01.
54.7573
Egyenesen PC-ről érkezett meg Androidra is a Tormentis, egy német házaspár fejlesztésében készült izgalmas akció-RPG: a Diablo - a Meet Your Maker és a Mighty Quest for Epic Loot elemeit ötvöző játékban saját kazamatákat építhetünk, hogy csapdákkal és szörnyekkel állítsunk akadályokat más játékosok elé.


A crossplay funkciónak köszönhetően PC-n és mobilon is ugyanazzal a fiókkal játszhatunk, aki tehát nagygépen már belevágott a kalandba, most mobilon is folytathatja a történetet: a játék ráadásul most ingyenesen letölthető Androidra, tele testreszabási lehetőségekkel és kihívásokkal. A Tormentis nem hibátlan, sok újdonságot nem tartalmaz a hasonló játékokhoz képest, de kellemes kikapcsolódást nyújt a műfaj kedvelőinek, nézzük is!

A játékban három alapvető hőstípus közül választhatunk: harcos, íjász és varázsló. Én a varázslót választottam, hogy a mágikus erőket kihasználva küzdjek meg a kazamaták kihívásaival. Emellett a játék lehetőséget ad arra, hogy teljes mértékben testreszabjuk hősünk kinézetét, ami igazi szórakozást jelent, és egy darabig biztosan el tudunk vele szórakozni, hogy megtaláljuk a leginkább hozzánk illő megjelenést.

A célunk mindössze annyi, hogy a különböző pályákon időre végigmenjünk, és megtaláljuk a kijáratot a kazamatából. Az út során folyamatosan ellenségek és csapdák próbálnak megállítani, így mindig új kihívások elé nézünk. Bár nincs bonyolult háttértörténet, a gyors tempójú játékmenet folyamatosan fenntartja az izgalmat.

A játék elején még könnyen jön a siker

A játék elején még könnyen jön a siker


Eleinte a pályák meglehetősen könnyűek, és az első néhány szinten gyorsan haladhatunk anélkül, hogy komoly kihívásokkal találkoznánk. Azonban ahogy előrehaladunk, egyre erősebb és ügyesebb ellenfelek kerülnek elénk, amelyek komolyabb stratégiát igényelnek. Ha azonban folyamatosan fejlesztjük a hősünket, és megfelelően megválasztjuk a képességeket, akkor nem kell attól tartanunk, hogy komoly akadályokba ütközünk.

A karakterünk képességeit igazán változatosan fejleszthetjük, így mindenki saját stílusa szerint alakíthatja a harcmodorát. Az én varázslóm kisebb és nagyobb tűzgolyókat tudott lőni, valamint villámlást és egyéb mágikus eszközöket is alkalmazott. Azonban a szűkös pályákon gyakran nem volt lehetőség kényelmesen távolról varázsolni, így érdemes más karaktereket is kipróbálni. Például a harcos jobban teljesíthet kardjával a közelharcban, különösen akkor, ha a pályák szűk teret kínálnak a harcra.

Az irányítás alapvetően egyszerű, de néha kihívást jelentett a hősöm megfelelő irányba terelése, így sokszor kénytelen voltam vakon lőni, ami nem mindig volt ideális. A mobilos élmény során a pályakészítő is kifejezetten körülményesnek tűnt, hiszen a kis képernyőn nem volt olyan kényelmes és precíz, mint egy nagyobb kijelzőn. A pályák tervezése során jobb választás lehet a PC-s verzió, ahol egyszerűbben össze tudjuk dobni a kívánt kazamatákat.

Varázsoljunk valami szépet

Varázsoljunk valami szépet


A más játékosok által készített pályákat mindenképpen érdemes kipróbálni, mivel rengeteg különböző kihívást találhatunk közöttük. Ezek különböző nehézségi szinteken érhetők el, így mindig találunk olyat, amely megfelel a karakterünk aktuális szintjének. Ezáltal folyamatosan új élményekkel gazdagodhatunk, miközben mások kreativitását is élvezhetjük.

A látvány terén a legtöbb kazamata eléggé hasonló, és bár idővel próbáltak változatosabb pályákat bevezetni, nekem mégis önismétlőnek tűntek. A kazamaták szinte csak méretükben, elrendezésükben és az ellenfelek típusában különböztek, miközben a vizuális környezet nem hozott igazán friss élményt. Ez a monotónia idővel csökkentette a felfedezés izgalmát, hiszen a látványos újítások helyett inkább a pályák struktúrája és nehézsége változott.

A játék egyszerűsége és önismétlősége néha monotonná teheti, mégis szórakoztató marad. Az igazi élvezetet az adja, hogy folyamatosan fejleszthetjük hősünket, új cuccokat szerezhetünk, és kiélhetjük a karakterünk fejlődésének minden apró részletét. A régebbi felszereléseket pedig eladhatjuk, így mindig van valami, amivel javíthatunk a hősünk teljesítményén. Ez a folyamatos fejlődés és a loot rendszere biztosítja, hogy a játék végig élvezetes maradjon, még ha a pályák nem is hoznak mindig friss élményeket.

Elég részletesen fejleszthetjük a hősünket

Elég részletesen fejleszthetjük a hősünket


A játékot egy német házaspár fejlesztette, és ha azt nézzük, hogy ketten dolgoztak a játékon, akkor valóban jó munkát végeztek. Az alapanyagból maximálisan kihozták, amit csak lehetett, és nagyjából egy Diablo-szerű élményt kaptunk. Az egyszerű, de szórakoztató játékmenet és a folyamatos fejlesztési lehetőségek biztosítják, hogy a játék hosszú távon is élvezetes maradjon, még ha nem is hoz radikálisan új elemeket.

A 4 Hands Games játéka egy egyszerű, mégis szórakoztató akció-RPG, amely a Diablo-féle játékélményt igyekszik megidézni. A pozitívumok között említést érdemel a karakterfejlesztés gazdagsága, a folyamatos loot rendszer, és a más játékosok által készített pályák, amelyek mindig új kihívásokat kínálnak. A műfaj kedvelőinek feltétlen megér egy próbát.

A Tormentis letöltése itt: Google Play.
9 hozzászólás

Tommy

1 hete és 4 napja

Nahát, micsoda gyöngyszem ez itt! meglepett smiley

válasz erre

marco

1 hete és 4 napja

#fonemaker, #peter97 : megkérdeztük a fejlesztőket, január végére tervezik az iOS verziót.

válasz erre

Mendez

1 hete és 5 napja

Durva hogy ez két ember munkája! Gratula nekik, határozottan jóféle game!

válasz erre

peter97

1 hete és 5 napja

Belelestem. Másfél óra játék után egyelőre nagyon bejön, kíváncsi leszek, mennyire tartalmas.

válasz erre

Bencus86

1 hete és 6 napja

iOS-re is jöhetne! meglepett smiley

válasz erre

Gólem

1 hete és 6 napja

Na ez most megtetszett!

válasz erre

Chico

1 hete és 6 napja

Egy próbát nekem is megér, hétvégén teszek bele egy kis időt. mosolygó smiley

válasz erre

fonemaker

1 hete és 6 napja

iOS verzió nincs? meglepett smiley Mi a franc?

válasz erre

Hát nekem ez egy próbát biztosan megér, már szedem is!

válasz erre