Advertisement

Zombie Sector játékteszt

2022. június 07.
115.0861
Sokszor említettem már, hogy én egy egyszerű úriember vagyok, a legtöbb esetben. Engem nem fog túlságosan bántani, ha véletlenül egy olyan játékot kell nyüstölnöm, ami nincs igazán túlbonyolítva; a legprimitívebb alkotásokban is meg lehet találni a bájt, ha úgy áll hozzá az ember.
 


Persze ez relatív, hogy mit is takar pontosan egy videojáték primitív mivolta, mert egy böngészős, labirintusos játék, mely lopott grafikával, és nem létező animációval dolgozik, is elvehet a lusta fejlesztő életéből három hetet. Főleg, ha a szóban forgó fejlesztő én vagyok.

Megszenvedtem azzal a játékkal, így át tudom érezni bármelyik programozó helyzetét, aki egy olyan csapatban dolgozik, mely egy kétes minőségű alkotást dob a piacra, majd pedig megkapja a rajongóktól a magáét. Az egyszerű közönség nem tudja, hogy egy játék fejlesztési folyamata micsoda kínokkal jár. És amellet, hogy nem tudják, gyakorta nem is érdekli őket ez, mivel ők játszanak a végeredménnyel; ők fizetnek érte.

Ha mi átmegyünk a piros csíkon, akkor több zombi jön. Ha ők mennek, semmi sem történik. Wat?

Ha mi átmegyünk a piros csíkon, akkor több zombi jön. Ha ők mennek, semmi sem történik. Wat?


Jó, a mobil világ ingyenes szférájában ezen utóbbi állítás nem mindig állja meg a helyét, de lássunk egy ilyen primitív példát gyakorlatban is (nem az én játékomat), mely ugyan aranyos, de mégiscsak eléggé gyenge. A Zombie Sector egy izometrikus nézetű móka, ahol egy csapatot kell irányítanunk, ide-oda egy pályán, hogy lepuffantsuk az adott szektorban elszaporodott élőhalottakat.

Valós időben történő stratégiáról van szó, bár túl sok gondolkodást nem igényel embereink tologatása. Mikor lövési sugáron belülre kerülnek a rondaságok, akkor tüzet nyitnak a manusok, ám ilyenkor nem mozgathatjuk őket, sőt, még célpontot sem változtathatunk. Csupán figyelhetjük a kibontakozó haddelhaddot.

Az a gülüszemű odaát a szerelő néni.

Az a gülüszemű odaát a szerelő néni.


A pályákon ládákra is bukkanhatunk alkalomadtán, melyek alapanyagokat tartalmaznak, no meg maguk a zombik is néha elhagynak eszközöket, illetve fegyverek, avagy modulok tervrajzait. Miután sikerült leradírozni minden biológiai jelet a pályáról (a csapatunkon kívül), akkor jön a jutalomosztás.

Egy sikeres küldetés után emberink tapasztalati pontokat és pénzt is kapnak az egyéb, hazahozott zsákmány mellett. A lóvéból toborozhatunk új katonákat és fejleszthetjük a meglévők adottságait. Ugrásszerűen drágul az új emberek beszerzése, olyannyira, hogy a negyediket szinte képtelenség beszerezni.

Nem fogjátok elhinni, de a zombik a túloldalon, elvileg, engem kergetnek.

Nem fogjátok elhinni, de a zombik a túloldalon, elvileg, engem kergetnek.


Persze nem csak ész nélkül válogassunk az adott újoncok között; vannak passzív képességeik, így minden lehetőség adott egy színes csapat összehozására, melyhez hozzájön a különféle fegyverek adta extrák is. Más távolság, sebesség vagy sebzés teszi érdekessé az új eszközök kipróbálását, azonban nem könnyű megtalálni az optimális összeállítást, ugyanis nagyon változatos minőségben jutunk hozzá az eszközeinkhez.

A küldetések során szerzett alapanyagokból tudunk építeni, illetve jobbá tenni mordályokat. Egy minőség-százalék mutatja egy fegyver hatékonyságát; tehát az 50%-os shotgun gyengébb a 100%-osnál, értelemszerűen. Ráadásul, amikor fejlesztjük őket, akkor nem a minőségük javul, hanem az értékeik, de legalább a tökéletes puskát is lehet még tökéletesebbé varázsolni.

Lehet látni, hogy nem bírták sokáig a játékosok. Kivéve az élen állót. Akinek van pénze...

Lehet látni, hogy nem bírták sokáig a játékosok. Kivéve az élen állót. Akinek van pénze...


Azonban miként tehet szert az ember magas százalékú puffogtatóra? Úgy, hogy újra és újra megépíti. Gyakorlat teszi a mestert, nemde? Tehát az elég nyersanyaggal ellátott mechanikus nagyon hamar bele tud jönni a munkába, és nagyobb eséllyel fog jó cuccot létrehozni. A fegyverek mellett modulokat is tud építeni a szerelő néni.

Egy modul egy aktiválható képességet ad a viselőjének, melyek "cooldown"-nal, vagyis hatásszünettel dolgoznak használat után. Ha a porba hullana egy emberkénk, akkor az ő modulját nem fogjuk tudni használni. És nagyon hamar ránk borul a nehézségi szint, szóval szokjunk hozzá, hogy gyakorta meg fogják enni az embereinket a zombik.

Én négyes szintű vagyok, és azonnal lelőttek. Nem, kösz.

Én négyes szintű vagyok, és azonnal lelőttek. Nem, kösz.


Szerencsére nem halnak meg, sőt, még minimális jutalmat haza is hoznak, de sajnos egy-két óra játék után be fogunk ragadni a kampány nehézségének hála. Sebaj, van egy szabadon szaladgálós mód is, bár az energiába kerül, úgyhogy csak nagyon limitált mennyiségben tudjuk az is tolni (lassan töltődik újra a mérce). Ráadásul itt is hajlamos a játék túl erős ellenfelekkel meglepni minket.

Türelem, tornaterem, ahogyan a művelt makákó mondaná. Kísérletezzünk csapatfelállásokkal, fejlesszük embereinket, és nagyon gyorsan feküdjünk rá a sok tagú csapatra. Az jobb, mint a kevés ember jó cuccokkal. A zombidarálásból fakadó alapvető szórakozási faktor mellett a csapatösszeállítással való kísérletezés ad még színt a játéknak, ám a prezentáció, a technikai hibák és az ugráló nehézségi szint hamar el fognak tántorítani a próbálkozás vágyától.

Ez... anyám borogass, mi a péklapátos szalámiszesz ez?

Ez... anyám borogass, mi a péklapátos szalámiszesz ez?


Sajnos a szereplők rém primitíven festenek. Semmi részletesség nincs bennük, a mozgásuk nevetséges, ráadásul spagettivé válnak gyakran haláluk pillanatában, ide-oda rángatózva, mint egy megvadult polip egy mosógépben. A karakterek útvonalkeresgélése pedig rosszabb, mint a Starcraft-ban... az eredetiben. Van baj. Mondjuk nekem így is tetszett, de én furcsa vagyok.

Alapvetően nem lenne rossz, ha legalább egy kicsit még vasaltak volna a rendszeren és a nehézségen. A PvP ugyanaz, mintha zombikat ölnénk, csak az ellenfeles csapat egy helyben áll, ameddig meg nem támadjuk őket, így ez sem jelent semmiféle taktikus kihívást, úgyhogy itt minden attól függ, ki viszi az erősebb felállást. Szomorú.

A Zombie Sector letöltése itt: Google Play | Sajnos iOS-re (még) nem elérhető.
5 hozzászólás

Ronalddo

8 hónapja, 1 hete és 6 napja

Jó hogy nem tettem bele energiát...

válasz erre

Chico

8 hónapja, 2 hete

Ezt a szégyent!

válasz erre

Bencus86

8 hónapja, 2 hete

OMG.

válasz erre

SamsungFan

8 hónapja, 2 hete és 1 napja

Édes jó istenem ez mi.

válasz erre

peter97

8 hónapja, 2 hete és 1 napja

Uhhhh ez mekkora ****.

válasz erre