Mindenekelőtt, 2023-ban összesen 257 milliárd alkalmazás-telepítés volt, ami azt jelenti, hogy az év minden egyes percében több mint 489 ezer letöltés indult el. Másodszor, percenként 325 ezer dollárt (112,4 millió forint) költöttek el, ami 171 milliárd dollárnyi (59 billió 191,6 milliárd forint) alkalmazáson belüli költést jelent a tavalyi évben.
A data.ai harmadik fő megállapítása az alkalmazásokon eltöltött idő 6 százalékos növekedése, ami átlagosan napi 5 órára emelkedett. Negyedszer, a mobilhirdetésekre fordított összegek is növekedtek, 8 százalékkal, 362 milliárd dollárra (125 billió 306,3 milliárd forint) az előző évhez képest.
Végezetül: a bevételnövekedés továbbra is a játékoknál zajlott, bár jóval lassabb ütemben. Az RPG-k a teljes mobiljáték-bevétel 30 százalékával kerültek az élre, annak ellenére, hogy a letöltéseknek mindössze 3 százalékát tették ki.
???? Which gaming apps topped the global rankings for consumer spend, number of downloads and monthly active users?
? data.ai (@dataai) January 11, 2024
Download our State of Mobile 2024 report ???? https://t.co/gyTUUbnSFy #mobile #stateofmobile2024 #games #mobilegaming pic.twitter.com/fnkXS9FFNx