A Mobilegamer.biz magazin nemrégiben megjelent cikke aggasztó képet festett a helyzetről. Több játékfejlesztő is jelentős kihívásokat emelt ki az Apple Arcade, valamint a Vision Proval való munka során.
A kínált, egyébként vonzó pénzügyi előnyök ellenére a fejlesztők komoly fizetési késedelmekről, rossz kommunikációról és nem megfelelő technikai támogatásról számoltak be. Az e-mailekre általában három hét alatt kapnak választ (ha kapnak) és előfordult öt hónapos elmaradás is a kifizetéseknél, egy indie csapat majdnem tönkre is ment emiatt.
A megbeszélések sem túl produktívak, elmondásuk szerint az Apple csapat fele nem szokott megjelenni, ha mégis, akkor nem tudják miről van szó. Panaszkodnak arra is, hogy az Apple az új játékokat sorolja előrébb, így sokan a folyamatos frissítések ellenére is hátrébb kerülnek.
Kitértek még a Vision Pro korlátjaira, valamint, hogy az Apple csapata nem képes betekintést nyújtani a hardver és a szoftver működésébe. A vállalat kedd óta még nem reagált a vádakra.