A kiskorúakat védi majd a Roblox új hirdetési rendszere

2023. április 02.
44.0011
Advertisement
A Roblox a komoly kritikák és a TINA (Truth in Advertising, független reklámfelügyeleti szervezet) bejelentése nyomán új szabályokat vezet be, amelyek megakadályozzák, hogy a 13 év alatti felhasználók reklámokat lássanak.

Az új szabályozás pontosan azt jelenti, hogy az érintett felhasználók nem láthatnak majd semmilyen reklámot a platformon. Mivel a Roblox felhasználói bázisa főleg fiatalokból, különösen 13 év alattiakból áll, ezért a reklámoknak való kitettségük a platform kritikusainak egyik fő vitapontja volt.

Egyesek rámutattak, hogy ezek a szabályok nem tűnnek elégségesnek, hiszen például októberben kiderült, hogy bármelyik hirdető, aki egy hirdetést mindenki számára megfelelőnek jelölt meg, továbbra is elérte azt a sok gyereket, akiknek a beállításai nem blokkolták ezt.

A Roblox törekvése érthető, önszabályozással próbálkoznak, mielőtt még a törvényhozó szervezk közbelépnének. Az új szabályzatuk szerint a hirdetők nem juttathatnak el reklámtartalmat olyan felhasználókhoz, akik nem láthatják azt, beleértve a 13 év alattiak. Ez elég határozottnak tűnik, hogy elég lesz-e, az június 5-én kiderül, amikor a változások életbe lépnek.
3 hozzászólás

Bencus86

1 éve, 24 napja

Nulla reklám? meglepett smiley Na erre azért kíváncsi leszek.

válasz erre

SamsungFan

1 éve, 25 napja

Hirtelen minden felhasználó majd 13 év alatti lesz. röhögő smiley

válasz erre

peter97

1 éve, 25 napja

Gondolom mennyire lesz hatékony..

válasz erre