A Strategy Analytics legfrissebb adatai szerint az idei esztendő harmadik negyedévében az okostelefonok térképéről végérvényesen lekerült a Windows mellett a BlackBerry is - miután piaci részesedésük mérhetetlenné vált -, az Android pedig a nagy rivális, avagy az iOS kárára tudott jelentős mértékben erősödni.
A harmadik negyedévben ugyanis a gyártók 375 millió okostelefont szállítottak le a boltok polcaira, amelyek 88 százalékán - tehát mintegy 330 millió készüléken - Androidos operációs rendszer futott, ami azért következhetett be, mert az Apple a korábbi várakozásokkal ellentétben közel sem tudott annyi iPhone-t eladni Kínában és Afrikában, mint azt korábban remélte.
Mindez azt jelenti, hogy a harmadik negyedévben több mint 10 százalékkal tudott nőni az Androidos készülékek száma, miközben az iOS-t futtató telefonokból valamivel több mint 5 százalékkal kevesebb fogyott.