A kutatás szerint a stúdiók 32 százaléka hajtott végre elbocsátásokat az elmúlt 12 hónapban, a stúdiók 40 százaléka pedig kiszervezte a fejlesztési feladatokat az elmúlt 1 évben. A gyűjtögethető kártyajátékok és a hiperalkalmi fejlesztői voltak a leginkább érintettek.
A stúdiók mindössze egyharmada mondta azt, hogy nem kellett elbocsátásokat végrehajtania, leépítenie vagy bezárnia. A fejlesztők elmondása alapján a mobiljátékok 83 százalékát három éven belül leállítják és mindössze 5 százalékuk kap hét éven túli támogatást.
A felmérésből az is kiderül, a mobiljátékok 43 százalékát a fejlesztés során, még a megjelenés előtt törlik, ami rámutat a mai fejlesztési problémákra. A kudarctól függetlenül a mobiljáték-fejlesztők 78 százaléka inkább új címeken dolgozik.