A SensorTower és a Statista legfrissebb adataiból kiderült, hogy miként alakult 2020 első felében a mobiljátékos szegmens, így megtudtuk, hogy a piac abszolút nyertese az Apple volt.
Ennek az oka nem más, minthogy az App Store-on csak a mobiljátékokból több mint 22 milliárd dolláros bevétele volt, ami 23 százalékos növekedés a tavalyi év hasonló időszakához mérten, és bőven jobb érték a Google Play teljesítményénél, lévén a Google áruháza csak 14,6 milliárd dollárt generált az adott időszakban, bár érdekesség, hogy a telepített címek tekintetében a Play Áruház sokszorosan remekelt, hiszen közel 23 milliárd játékot installáltak innen, míg az App Store esetében ez a szám alig 6 milliárd volt.
A játékok terén összesítettben a PUBG Mobile volt az abszolút egyeduralkodó a bevételek tekintetében, de ha külön nézzük a két boltot, akkor a népszerű battle royale csak az App Store-on marad az élen (a Honor of Kings és a Roblox mellett), a Play Áruházban a Lineage 2 sokkal több pénzt generált 2020 első felében, a dobogón pedig sorban a Monster Strike és a Coin Master kaptak még helyet.