Az EA a szorosabb kapcsolatot a különféle társalkalmazásokra értette, amelyek már most elérhetők a Battlefield 1-hez, a FIFA 17-hez és a Madden NFL 17-hez is, sőt azt tapasztalta a kiadó, hogy igazán népszerűek is, így például Andrew Wilson utóbbi kapcsán elmondta, hogy a játékosok 70-75 százaléka napi szinten használhatja a Madden Mobile alkalmazást.
Az EA vezére tehát úgy véli, hogy a játékosok nyitottak az efféle mobilos applikációkra, így a jövőben közelebb hozzák egymáshoz a konzolos- és a mobiljátékok piacát, mindeközben pedig a klasszikusnak tekinthető mobiljátékokra is komoly figyelmet fordítanak.
Mi sem bizonyítja ezt jobban más, minthogy Wilson szerint az EA R&D részlege a költségvetés egy jelentős részét új technológiák kikísérletzésére fordítja, amelyek főként a virtuális valósághoz, a streaminghez és a mobiljátékokhoz kapcsolódnak.