A Sea Hero Quest játék eredetileg még 2016-ban jelent meg, és világszerte mintegy 3 millió felhasználó töltötte le, vagyis minden eddiginél komolyabb mintavétellel dolgozhatnak a kutatók, hiszen a több millió fő adatait kivétel nélkül felhasználják a kutatáshoz, ami elképesztő előrelépés lesz ahhoz mérten, hogy korábban a demencia kapcsán végzett kutatások legnagyobb mintavétele alig 600 fő volt.
A Sea Hero Quest VR változata biztosítja a kutatók számára azt, hogy összevessék az emberek adatait a hagyományos Sea Hero Quest-ben gyűjtött adatokkal, aminek hála lehetőségük nyílik arra, hogy jobban megérthessék az emberek térbeli tájékozódásának mechanizmusát, ami a demenciakutatás tekintetében igazán fontos.
Hogy mennyit segít ezen a téren a virtuális valóság, azt jól mutatja, hogy míg a hagyományos applikációval 22,5 fokos pontossággal tudták megállapítani a kutatók, hogy a játékosok milyen irányban fordulnak el, addig a Sea Hero Quest VR által 1,5 fokra szűkítették ezt, vagyis a szakemberek tizenötször pontosabb navigációs adatokkal tudtak dolgozni.
Sőt mi több, a kutatók hozzátették, hogy ha valaki mindössze 2 percig játszik a Sea Hero Quest VR-ral, azzal 5 órányi laboratóriumi kutatás eredményét képes reprodukálni számukra, ezzel pedig elképesztően felgyorsíthatók a betegséghez kapcsolódó vizsgálatok. Ha kíváncsi vagy a játékra, a Sea of Hero Quest ingyen letölthető az App Store-ról és a Google Play-ről is.