Hogyan befolyásolja a mobiljátékok világát a Google Stadia?

2019. március 24.
58.5911
Advertisement
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Bár messze nem okozott akkora szájtátást a Google a héten bejelentett Stadia nevű streaming szolgáltatással, mint ahogyan azt korábban vártuk, azonban kétség sem fér hozzá, hogy sokakban megmozgatott valamit, sőt az egész piac árgus szemekkel figyeli, hogy mi lesz ezután. Az ugyanis tény, hogy nem a Google volt az első, akik ilyesmit megvalósítottak, de ők lehetnek az elsők, akik sikerre vihetik a formulát, hiszen a tőke mellett a technológiai oldal is adott hozzá.


A streaming ugyanis a jövőben alapjaiban határozhatja meg az egész játékipart, és nemcsak a PC-s/konzolos közeget, hanem véleményünk szerint hosszabb távon akár a mobiljátékok világát is átalakíthatja. Hogy miként és milyen gyorsan zajlik le ez a változás? Ennek jártunk utána egy kicsit alaposabban!

Hogyan befolyásolja a mobiljátékok világát a Google Stadia? - 2. kép

Mi az a Google Stadia?

Aki esetleg lemaradt volna a bejelentésről, a Stadia a Google egy új streaming szolgáltatása, mely lehetővé teszi, hogy interneten keresztül, egyetlen böngésző segítségével játszhassunk akár olyan tripla-A kategóriás címeket is, mint az Assassin's Creed Odyssey vagy a Doom Eternal. A hardverek ilyenkor nem lényegesek, a játékok egy távoli, a mai konzoloknál sokszorosan erősebb számítógépeken futnak, az interneten keresztül mi csak a streamelt képet, illetve az irányítási lehetőséget kapjuk meg - akár okostelefonon vagy táblagépen is.

Eltörli a platformokat

Évek óta hallgatjuk már mobiljátékosként a konzolosok és a PC-sek megjegyzéseit arról, hogy mobilon játszani ciki, de a kulturáltság jegyében inkább nem mondanánk semmit erre, csak annyit, hogy ha a Google Stadia elterjed, akkor néhány éven, maximum évtizeden belül teljesen eltűnnének a platformok és az efféle primitív megkülönböztetések a színről. Ha ugyanis világszerte elterjed az 5G, és a Google egy elfogadható havidíjat kalkulál ki a szolgáltatáshoz, akkor egyszerűen nem lesz értelme gamer PC-t vagy játékkonzolt venni, ha csak nem találnak ki ezekhez is valamilyen exkluzív szolgáltatást, esetleg tonnányi exkluzív címet.

A mobiljátékokat azért nem tünteti el

Mert a mobilok olyan multifunkciós készülékek, melyek a kapcsolattartás, a fotózás és egyebek miatt megmaradnak a jövőben is, ergo mint platform, továbbra is lesz igény a kézzel foghatóbb játékok iránt. Hovatovább egy mobiljátékhoz sok esetben nem kell internet, ezáltal akkor is tudunk majd játszani, ha úton vagyunk, miközben ez a Stadia kapcsán ez egyelőre nem biztosított, ha csak nem fejlődik akkorát a világ, hogy a mobilnetes előfizetések valóban korlátlan adatforgalmat kínálnak, méghozzá mindenhol masszív 5G-s lefedettség mellett.

Hogyan befolyásolja a mobiljátékok világát a Google Stadia? - 3. kép

Sokkal több játékot élvezhetünk telefonon

Ha a Stadia elterjedne, az alapvetően csak pozitívum volna a mobiljátékos közönség számára, hiszen így telefonunkon sokkal több játékot élvezhetnénk, hovatovább olyan címeket is, melyekről korábban álmodni sem mertünk - ráadásul úgy, hogy közben a készülékünk sem izzad le. Sőt mi több, a Google saját fejlesztőstúdiót is nyitott, ergo exkluzív tartalmak szintén várhatók a platformhoz, ami megfelelő minőség és különlegesség esetén elég nyomós indok lehet legalább a kipróbálásra.

Csak hosszabb távon számolunk vele

Egyelőre azonban úgy véljük, hogy a Google Stadia csak egy jópofa lehetőség és alternatíva lesz, meghonosodása viszont még hosszú-hosszú évekbe telhet. Ennek az oka mindössze az, hogy sem a keresőóriás nem álmodott meg hozzá megfelelő környezetet - nincsenek még exkluzívok, és rengeteg kérdés megválaszolatlan -, sem a technológia nincs hozzá megfelelő szinten, hiszen a mai netes hálózatok talán meg sem tudnak birkózni azzal, hogy 4K-ban és 60fps-sel streameljenek egy játékot. Természetesen telefonon jóval kisebb felbontással is beérnénk, ami készülékeinken előbb meghonosíthatná ezt az újdonságot, de komoly fegyvertényként mi még néhány évig azért nem számolnánk vele.
bejelentett Stadia nevű streaming szolgáltatással, mint ahogyan azt korábban vártuk, azonban kétség sem fér hozzá, hogy sokakban megmozgatott valamit, sőt az egész piac árgus szemekkel figyeli, hogy mi lesz ezután. Az ugyanis tény, hogy nem a Google volt az első, akik ilyesmit megvalósítottak, de ők lehetnek az elsők, akik sikerre vihetik a formulát, hiszen a tőke mellett a technológiai oldal is adott hozzá. '>
4 hozzászólás

Tommy

5 éve, 5 hónapja és 11 napja

Nincsenek nagy elvárásaim a platformmal kapcsolatosan, ez a tipikus majd meglátjuk. Egyelőre én jobb szeretem megvenni a játékaimat, legalább azt érezni hogy az enyémek (még ha nem is azok valójában), de ez a bérelt dolog ez valahogy nem tetszik. Ráadásul szerintem nem lesz az igazi a játékélmény.

Az egyetlen nagy előnye, hogy PC-s címekkel lehet majd tolni mobilon, ez azonban pár éven belül már nem fog számítani, ha így fejlődik a mobilos játék ahogy most.

válasz erre

Gólem

5 éve, 5 hónapja és 11 napja

Én kíváncsian várom, mit hoznak ki ténylegesen. Otthoni netek ****ok, de a mobilnet már elég combos, igaz elég nagy a ping idő is, ami azért **** egy streamelt játék esetében, de amikor 5G-zünk majd, akkor ez már tökéletesen használható technológia lesz majd.

válasz erre

Chico

5 éve, 5 hónapja és 11 napja

Azt a verziót, amit - elméletileg - az Apple csinál, sokkal életképesebbnek látom. Havidíjért bármennyi játék, igaz azok mobiljátékok és nem PC-sek.

válasz erre

Mendez

5 éve, 5 hónapja és 11 napja

Érdekes fejtegetés, nagyon jó cikk. Én a magam részéről egyáltalán nem bízom ebben, és jobb szeretem, ha a játék amit megvettem, nálam van. Nem hiszem hogy nagy használó leszek.

válasz erre