Arena Breakout zárt béta játékteszt

2022. december 09.
95.0101
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
2022 novembere kétségkívül a bétatesztek hónapja volt. A szerintem felemás minőségű Battlefield Mobile bétával indult, majd hozzájutottunk a PC-s Escape from Tarkov játékmenetét alapul vevő Arena Breakout Béta tesztjéhez is, melyet másfél hétig élvezhettem. A tapasztalataim pozitívak, ki is fejtem miért.


Ami leginkább meglepett a Béta kezdetén, azok a hihetetlenül magas minőségű átvezetők, melyekhez foghatót mobiljátéktól még nem láttam, ez a realista grafika pedig az egész "végeredményt" jellemzi. Számomra egészen szokatlan volt az egész játékmenet, nem játszottam még ezelőtt "Hardcore FPS-sel", nem is hallottam a műfajról - azonban nem véletlen hogy ezzel a jelzővel jellemzik a fejlesztők a játékot.

A játék Tutorial szakasza egészen nagy görbe tükröt mutat a játék alapvetésének, amit ott látunk semmi ahhoz képest, mint ami még vár ránk, hiába mutatják be az összes lehetőséget. Két játékmód állt rendelkezésre, a Tac Ops és a Covert Ops.

Előbbiben a feladatunk a nálunk levő fegyverekkel és ellátmányokkal további muníciók összegyűjtése, ellenfeleink likvidálása és a játék által megszabott idő alatt (35 perc) a játéktér elhagyása a 2-3 kimenekítési pont valamelyikén.Az itt játszott kör végeztével felszereléseink bekerülnek az eszköztárba, hogy további köreinkben tudjuk alkalmazni.

Aludj el szépen kisbalázs

Aludj el szépen kisbalázs


Abban az esetben, ha meghalnánk egy Tac Ops meccsen a nálunk levő összes felszerelés elveszik (páncélok, fegyverek, lőszerek, egyebek), ezért fő játékmechanika a gyűjtögetés. Mivel nem vagyok valami ügyes FPS/TPS játékos, ezért előfordult, hogy annyiszor haltam meg, hogy egyáltalán nem maradt fegyverem, sem semmim némi pénzen kívül.

Erre a problémára orvosság a Covert Ops mód. Itt a játék egy random karaktert, egy valamilyen fegyvert (lőszer nélkül) és némi egyéb ellátmányt ad. Feladatunk itt is a gyűjtögetés, a szerzett tárgyakat a kör végén pedig bepakolhatjuk az inventoryba. Egyetlen hátránya ennek a módnak, hogy egy lejátszása után 15 percet kell várnunk a következőre, de ez érthető megoldás. Kérdezhetitek azonban nagyon is jogosan: "Mégis hogyan lehet ennyiszer meghalni?" Műfaját tekintve az Arena Breakout egy Hardcore FPS (ha létezik ilyesmi), ez annyit jelent, hogy ha valaki fejbe lő minket, meghalunk.

Természetesen amúgy is, de el tudom képzelni, hogy a megbeszélő-asztalnál ott lebegett a Tencent Games-nél a realizmus fogalma. Sohasem gondoltam, hogy a realizmus ötletén alapulva jó játékot képes alkotni bármelyik fejlesztő, de megtörtént.

Nyugi, csak pihenek!

Nyugi, csak pihenek!


A realizmust pedig minden egyes ponton a játékmenet szolgálja ki. Különböző típusú, de egy kategóriába tartozó fegyvereinkhez néha külön lőszert kell találnunk, nem működnek egymáséival. Találhatunk szürke-, (normál), valamint lila-, és aranyszínű lőszereket, melyek ebben a sorrendben sebeznek.

A kezelőfelület egészén szintén látszik a realizmus, van egy egészen részletes "gyógyítófelület", ugyanis katonánkat nem gyógyítja mindenféle pirula, csupán az adott területre illő. A bal felső sarokban találunk egy hangjelzőt, ez mutatja meg, hogy aktuálisan mekkora hangzavart csapunk magunk körül. A fegyverek mellett nem jelzi mutató, mennyi lőszerünk lehet, minden ilyesmit táskánkban fogunk tudni megnézni.

A játék szintén nem jelzi mennyi lőszer van a fegyverünkben, hiszen ezt a valóságban sem tudjuk a semmiből. Egy akciógomb szolgál arra, hogy kivegyük a tárat, ekkor tudhatjuk meg tartalmát. Bár pár FPS-ben nem tudunk a végtelenségig sprintelni (ahogy itt sem), végtelen ideig célozni sem tudunk.

pijú-pijúúúúúú

pijú-pijúúúúúú


Skála jelzi a célzásra szánható időt, ennek eltelésével karakterünk keze remegni kezd és csak a stamina feltöltése után tudunk újra célozni. Mindemellett pénzünkbőlvásárolni tudunk, ehhez azonban rengeteg pénz kell, a shopban minden nagyon drága. Pénzt pedig csak eladott felszereléseinkért fogunk kapni.

A játék grafikája, mint említettem önmagában kiemelkedő, de nagyon sokszor ez a részletes grafika van csak segítségünkre. A hihetetlenül éles textúrák teszik például lehetővé, hogy a bujkáló ellenfeleket kiszúrjuk. Az árnyékok, fények iszonyúan hangulatossá tudják tenni az egész játékteret. Azok az animációk, amikor megeszünk vagy megiszunk valamint, esetleg gyógyítunk tényleg megtörténnek. Katonánk előkapja a chips-et, kinyitja és morzsálva megeszi.

Előveszi a kanalat és kikotorja a konzervet, nagyon maradandó a grafikai élmény. A belső terek kidolgozása is gyönyörűen néz ki. Akárcsak egy régóta elhagyatott gyárépületben járjunk, akár pedig egy szitává lőtt szobában. Bár az ablakok széttörése és a víz csobbanása némi kívánnivalót hagy még maga után, de jelen van a játékban, ez mindenképp becsülendő. Bár ez a hihetetlen grafika igényelné az erős telefont középkategóriás telefonon is képes élvezhető minőségben futni.

Itt egy hegy, megmászom

Itt egy hegy, megmászom


A hangok is hihetetlenül jók. Maga az a hang, ahogy lépkedünk a recsegő fapadlón nagyon hangulatos, ennek a játéknak is jól állt. A remek hangoknak köszönhetően, nem csak remek fegyverhangok vannak, hanem hangkövetés is. Szabályosan hallani, ha mászkál valaki felettünk egy emelettel, érdemes fülelni játék közben. A legfontosabb aspektus pedig természetesen a gunfight. Nagyon remek élmény lőni a játékban, a fegyverek húzása, ereje és néhai pontatlansága izgalmassá teszi a harcokat.

Az Arena Breakout jelenlegi állapotában a legszebb, legélvezhetőbb, legösszetettebb, legnehezebb FPS játék. A gyönyörű kivitelezés, a remek hangok, a fegyverharc és az egész játék realizmusa tesz azért az utánozhatatlan feszültségért, amit játék közben átél a játékos.

Ha megjelenik ez a játék, iszonyúan nagyon fog durranni, mert szinte minden egyes aspektusában vagy eredeti vagy újító. Ezek függvényében nem véletlen játszották rengetegen a bétát és az sem, hogy az Activision szabadon engedte a Warzone bétáját Ausztráliában. A két játék között iszonyatosan nagy lesz az ellentét, de hogy ki győz, azt majd meglátjuk a jövő évi megjelenésekkor.

Az Arena Breakout még nem jelent meg, azonban előregisztrálni és bétára jelentkezni már lehet ezen a linken.
minőségű Battlefield Mobile bétával indult, majd hozzájutottunk a PC-s Escape from Tarkov játékmenetét alapul vevő Arena Breakout Béta tesztjéhez is, melyet másfél hétig élvezhettem. A tapasztalataim pozitívak, ki is fejtem miért. '>
6 hozzászólás

peter97

1 éve, 5 hónapja és 15 napja

Ígéretes game, nagyon előrekerült most a listámon!

válasz erre

ferencziakos

1 éve, 5 hónapja és 15 napja

Imádom az ilyen játékokat, főleg ha ennyire igényesen vannak kidolgozva. Nagyon várom a megjelenést, most már még jobban mint eddig. mosolygó smiley

válasz erre

fonemaker

1 éve, 5 hónapja és 16 napja

Úgy látom hamarosan új királyt ünneplünk a játékok között!

válasz erre

SamsungFan

1 éve, 5 hónapja és 16 napja

De tolnám én is!

válasz erre

Ronalddo

1 éve, 5 hónapja és 16 napja

Ó de jó neked bakker. meglepett smiley De játszanám én is!

válasz erre

Bencus86

1 éve, 5 hónapja és 17 napja

Hát ez nagyon brutál játéknak ígérkezik! meglepett smiley

válasz erre