Leginkább úgy lehetne leírni a metaverzumot, mint a Ready Player One című film megtestesülését. A játékosok, felhasználók AR és VR szemüvegek segítségével kerülhetnek be egy közösségi térbe, ahol tulajdonképpen létezik ez a virtuális valóság. Azontúl, hogy mondjuk itt elindíthatunk egy játékot, akár olyan hétköznapi dolgokat is tehetünk, mint hogy lecsekkoljuk a Facebookot.
Merthogy bizony a metaverzum végső célja ez lesz: létrehozni a virtuális, összefüggő közösségi teret. Maga a koncepció ma már egyáltalán nem tűnik annyira elrugaszkodottnak, lévén a Fortnite például évek óta igyekszik egy ilyesfajta közösségi teret kialakítani, csak azért az még messze van attól, hogy metaverzumnak lehessen nevezni. De a játékosok néztek ott már együtt filmet, buliztak is, élő koncerteken vettek részt.
No de hogy hathat ki ez az egész magára a mobiljátékos iparra, de akár általánosságban a játékiparra? A múlt héten fejtettük ki bővebben egy cikk keretein belül az úgynevezett "play-to-earn" alkotások fogalmát, melyeknek a konkrét lényege, hogy pénzt kereshetsz azzal, hogy nyüstölsz egy programot. A metaverzumban ezek a play-to-earn játékok még gyakoribbak lesznek.
És hogy mi alapján borítékolhatjuk azt, hogy garantáltan lesznek emberek, akik fizetnek majd ebben a metaverzumban? Elég csak megnézni azt, hogy a mostani játékok hogyan szereznek bevételt. Már régóta nem a játékeladások dominálnák, hanem a mikrotranzakciókból származő őrült nyereségek. És amint kialakul ez a metaverzum, sokan lesznek, akik mindent megtesznek majd annak érdekében, hogy a második életük a lehető legcsilivilibb legyen.
Ugyanakkor nagyon fontos itt kettő dolgot leszögezni: egyrészt nem a mobiljátékokat fogja első körben érinteni a metaverzum megjelenése, hanem a PC-s szoftvereket. Másfelől pedig még ott is nehézkesen fog effektíve mainstreammé válni a dolog, ugyanis kell egy kifogástalan internet kapcsolat, egy high-end hardver, valamint egy ütős VR / AR headset is. Ami nem két fillér.