A Poncle csapata által alkotott, szerintem valaha készült egyik legötletesebb indie játék, a Vampire Survivors egyszerű, de nagyszerű, gyors reflexekre és fejlődésre építő játékmenete miatt lett siker. Az Erabit Studios által készülőben levő Brotato pedig pont ezt az egyszerűséget cseréli más elemekkel.
A játékba való belépéskor kiválaszthatjuk kezdő hősünket, több kasztból válogatva. Öt különféle személyt kapunk különböző pozitív és negatív képességekkel - ami az egyiknek gyengesége, az lehet hogy másiknak hatalmas erőssége lesz.
Természetesen azonban maradhatunk az alap (mindenből elég, de nem kevés képességű) karakternél is. A már ismerős, izometrikus (fél-felülnézetes) kamera és az egysíkú háttér itt is megmarad, a különbség a választható fegyverek mennyiségében rejlik. Alapból pisztolyt, gépfegyvert és shotgunt tudunk választani, majd pedig mindig amikor megcsinálunk egy újabb pályát, akkor tudunk a szerzett pénzből egyéb lőfegyvereket vagy képességeket venni.
A dologban a poén, hogy ahány fegyver, annyi van kis karakterünk nyakában. Ha ez három, akkor három, ha pedig öt, akkor öt. Ezen fegyverekre szintén jellemzőek valamilyen tulajdonságok (pl.: gyorsabb lövés, de akár lassabb támadás) melyek egymásra összességében nem hatnak ki, csupán csak egyénenként.
Az alapvető eltérés a már említett elődhöz képest, hogy egy pálya bár itt is időre megy, kb. 30-50 másodpercig kell túlélnünk (ez fent jelezve is van). Ez idő alatt pedig folyton jönnek az alap- és durvább ellenfelek.
Lesz majd olyan ellen is, aki lő ránk, mások felénk repülve fognak kárt tenni bennünk. A játékot a fantasztikus zene, a sokaknak kellemesebb grafika (vagyis nem pixelart stílus) és a jobb irányíthatóság fogja kiemelni egy Vampire Survivors koppintás gyanújából.
A pályákon megölt ellenfeleink után pénzt kapunk, melyeket elköltve passzív képességeket tudunk vásárolni. Ezek főleg karakterre kiható módosítások, esetenként több életerő, nagyobb és gyorsabb sebzés, vagy ezek kombinációi.
Így vásárolhatunk még segítséget, példának okáért minigun-okat, melyeket random helyez le a gép a pályán és természetesen ellenfeleink kilövésére szolgál. Abban az esetben. ha meghalunk - ami hasonlóan a Vampire Survivors-höz gyakran meg fog történni - akkor mindent az elejéről kell kezdenünk.
Ez a játék is van annyira szórakoztató a sok választható karakter és a sok fegyver miatt, mint a Poncle alkotása. Egyetlen kifogásolni való tényezője van a játéknak, méghozzá, hogy nem tűnik fel a haladás, gyakorlatilag mintha nem is játszanánk. Sokszor haltam meg, a pályákat jelző funkciók mégsem nyíltak meg.
Szóval vagy nem értem el megfelelő számú pálya végére, vagy az említett funkciók nem pályákat és haladást jelölnek. Zavarni nem zavart, de fura volt. Az viszont tuti, hogy a kevésbé kitartó játékosokat el fogja ijeszteni, ha haladásuknak nem lesz nyoma.
Amilyen egyszerű a Brotato, annyira szuper alkotás. Sokan talán kicsit elégedetlenek lesznek majd, hogy a nagy és népszerű játékok nem találnak be nálam, ellenben a szintén sokaknak monoton Brotato-t meg dicsérem. Az igazság, hogy alapvetően sem mindig találok minden nagy megjelenést jónak, azoktól több az elvárásom, több időt teszek beléjük és a hibáikon nem lehet túlmenni.
Ki merem jelenteni, hogy a Brotato monoton mechanikákra épül és sokaknak ezért nem fog bejönni, de tagadhatatlan, hogy számomra - és ez most természetesen egy nagyon szubjektív megjegyzés - zseniális játék. Szép kis minimálgrafika és remek hangok kísérik a kalandot, amit sokan nehezen fognak megunni.
Az Erabit Studios vállalta a feladatot és remek kis akciójátékot kaphatunk tőlük majd, ha megjelenik a végső verzió. A letöltését megjelenéskor javaslom majd, jelenleg a teszteken kívül ez nem lehetséges, de Androidra mindenképpen meg fog jelenni ingyenes és prémium verzióban is. A lenti linkek az előregisztrációhoz visznek majd titeket, az iOS verzió nyárra van kiírva, az Androidos hamarabb érkezhet.
A Brotato előregisztrációja itt: Google Play | Google Play Prémium | iOS AppStore