A minap vetettünk papírra egy cikket azzal kapcsolatosan, hogy szerintünk melyek a
legalulértékeltebb mobiljátékos zsánerek, és most egy kicsit továbbmentünk, és a másik oldalát is megvizsgáltuk a témának: melyek a legtúlértékeltebbek? Az alábbiakban ezzel foglalkoztunk, szépen listába szedve néztük át, hogy szerintünk mik azok a műfajok, amik túl nagy hype-ot kapnak. Nézzük!
Idle játékok
Egy pillanatig sem kell valószínűleg fejtegetnünk, hogy valójában miért is tartjuk roppant mód túlértékeltnek az idle játékok műfaját. Borzasztóan könnyű alapanyag egy fejlesztőnek, hogy alkosson eme zsáneren belül, de közben integrálni lehet a mikrotranzakciókat olyan mértékben, hogy megtérüljön a fejlesztési költség.
Egy komplett cikk keretein belül foglalkoztunk az idle játékok filozófiájával és pszichológiájával, amiben körbejártuk a témát. Ott arra jutottunk, hogy alapvetésében teljes mértékben érthető, hogy miért olyan sikeresek az idle játékok, viszont hogy minden ötödik mobiljáték ebben a műfajban versenyezzen... nos, hát erre mondják, hogy nonszensz.
MMORPG-k
Egy másik borzasztóan populáris zsáner, az MMORPG-k. Míg konzolokon és PC-n egyre kevesebb ilyen játék születik, addig a mobiljátékos platform szépen módszeresen átemelte ezeket, és annyi van belőlük, hogy megszámlálni sem lehet. Persze vannak kiemelkedő darabok, de sokszor teljesen indokolatlan az MMORPG, mint műfaj jelenléte.
Merthogy tisztázzuk: nem elég, hogy "gimmick" jelleggel ott van az MMORPG zsáner. Ennek a válfajnak is vannak sajátosságai, jellegzetességei, melyeket ki kell aknázni ahhoz, hogy egy jó játékról lehessen beszélni, viszont sok esetben szimplán csak "tessék-lássék" jelleggel hajítják be a közegbe.
Túlélő játékok
Valahogy úgy a Minecraft premierjéne környékén indult meg az óriási vágy, hogy az emberek túlélő játékokkal akartak játszani. Sok-sok pazar alkotás született eme műfajon belül, viszont mivel egy trendről van szó, egy hype-ról, így elképesztően sok fércmű is készült, köztünk jó néhány mobilokra is.
A túlélő játékok esetében legfőképp az szokott lenni a probléma, hogy nincs megfelelően kiegyensúlyozva. Ezenfelül az is fontos aspektus, hogy legyen egy folytonos haladásérzet a játékban, miszerint a felhasználó mindig érezze, hogy miért kell éppen küzdeni, mindig legyen előtte kitűzve egy aktuális cél. Sok játék itt elhasal.
Match-3 puzzle
Ó, igen... azok a híres match-3 puzzle játékok... Hasonlóan az idle játékokhoz, ezekből is van millió meg egy, és a java részük (finoman fogalmazva) nemes egyszerűséggel mellőz mindenféle egyediséget vagy izgalmas játékmechanikát. Aztán vannak az olyan populáris darabok, mint a Funko Pop! Blitz, amely rossznak távolról sem nevezhető, viszont inkább effektíve egy termék, mintsem valódi játék.
Ha belekezdenénk abba, hogy milyen match-3 puzzle játékok vannak mobilokra, valószínűleg öt cikket tudnánk úgy megtölteni, hogy csak az ismertebb alkotásokat említjük. Rengeteg van belőlük, sokat alkotnak, de a helyzet itt is az, mint az idle játékoknál: nem igényel nagy kreativitást, ellenben könnyű eladni.
Battle royale
És végül, de nem utolsó sorban, egy némileg kakukktojással készültünk. A battle royale, mint zsáner, abban a tekintetben nem túlértékelt, hogy rossz lenne, sőt. Egy egészen különleges élményt prezentál, hogy több tucat játékos kerül egy nagy pályára, majd gyűjtögetés révén kell minél jobb fegyverekhez jutnunk, és a cél, hogy mi legyünk a csúcson. A koncepció elképesztően izgalmas.
Számos játék, mint a PUBG Mobile, a Fortnite, a Free Fire, és hasonló darabok megmutatták, hogy alapjaiban lehet jól is alkalmazni ezt a zsánert, viszont sajnos itt is sokan felültek a hype vonatra, és sokan alkottak csak azért battle royale játékot, hogy aztán az aktuális trendet meglovagolva mikrotranzakciókat tudjanak tolni a nép orra alá.
legalulértékeltebb mobiljátékos zsánerek, és most egy kicsit továbbmentünk, és a másik oldalát is megvizsgáltuk a témának: melyek a legtúlértékeltebbek? Az alábbiakban ezzel foglalkoztunk, szépen listába szedve néztük át, hogy szerintünk mik azok a műfajok, amik túl nagy hype-ot kapnak. Nézzük!
'>