Még idén januárban jött a hír , hogy az Endless Runner műfajban lesz képviseltetve az említett kis karakter, a végeredmény pedig a széles körben biztosan nem ismert Exient csapatának számlájára írható. Az pedig, hogy az Ultimate Sackboy egy Endless Runner játék lenne az bizonyos mértékben igaz, bizonyos mértékben pedig nem, szerintem eléggé nézőpont kérdése.
Ha a saját nézőpontomat veszem alapul, akkor például csak majdnem, de azért mégsem. A játékmenet ezek alapján egyértelmű, kis hősünkkel rohanunk előre a pályán, bogyókat szedünk melyek itt pontokat fognak érni, kerüljük a szériából ismeretes ikonikusnak mondható ellenfeleket és megpróbálunk nem belerohanni az akadályokba.
Az Ultimate Sackboy hozza a konzolos hangulatot
Az én fogalomtáramban azok az Endless Runner játékok, melyek - mint ahogy a műfaj elnevezésében is benne van - a végtelenségig tartanak. Erre példa a méltán kultikus Subway Surfers, de még a Temple Run is. Ezekben a cél a pontok és az aktuális valuta gyűjtögetése mellett online ellenfeleink rekordjainak megdöntése.
Ezzel szemben az Ultimate Sackboy-ban általában 40 másodpercnyi időnk van futni, ellenfeleink rekordjait pedig haladásunkhoz igazítva nehezíti a játék. Bár nem állítom, hogy ez nem Endless Runner játék - hiába nem az - nagyon ezt a műfajt akarja képviselni, de ez is csak nagyjából sikerült.
Futásaink során négy különböző színű valutát szedhetünk fel a zöld-kék-lila-arany sorrendben. Nyilván az arany éri a legtöbb, futás végén szintlépésbe átszámolt pontot arra érdemes leginkább lecsapni gyűjtögetéskor. Bár jómagam nem ismerem a többi Sackboy játékot, azonban a megvalósítás kifejezetten látványos, nagyszerű grafikával, tetszik az ellenfelek és a pálya részletessége.
Kár hogy az egész egy óriási lehúzás csak
Amiért viszont eléggé arcátlannak tartom az egész játékot, azok a mikrotranzakciós megoldásai. Nem lep meg, hogy 2023-ban minden, szinte minden PC játék után az összes mobiljátékban rendszeresen találok ilyeneket.
Tudjátok, nem is azzal van a baj, hogy van, mert ez is bevétel a készítőknek feltéve, ha vagy értékelhető és szórakoztató játékot voltak képesek összerakni vagy nem hátráltatják vele azt a játékost, aki ingyen szeretne boldogulni, elvégre az Ultimate Sackboy egy ingyenesen letölthető program. A helyzet, hogy minden futás után nyereményként kapunk egy zsákot függően attól, hogy a dobogón hányadik helyet foglaljuk el.
Nyilván ha harmadikak vagyunk, értéktelenebb zsákot kapunk, mintha aranyéremmel zárunk. A táskák minden esetben karakterünk fejlesztésésre szolgáló kiegészítőket tartalmaznak, ezek kihasználásával pedig szintet lépünk a világranglétrán és alapvetően is szintet lépünk. Az igazán nagy átvágás a dologban, hogy négy sikeresen teljesített futás után betelnek a helyek, felszabadítani ezeket pedig csak akkor tudjuk, ha kinyitjuk a zsákokat.
Pedig nagy élmény lehetne
Nehézség ebben, hogy valós időhöz van kötve és egyes táskákra akár 10 órát is várnunk kell... KIVÉVE, ha nem költünk rá gyémántot. A gyémántok darabja kicsivel többe kerül, mint 4 magyar forint, de ugye egyesével nem vásárolhatóak. Kizárólag 80-at 410-ért és 500-at 2000-ért tudunk venni. A gyémántok emellett a pályán történt halálunkból is feltámaszthatnank minket, csak ott 20-ról indulva duplázódnak az árak. Nagyon sunyi módszer ez, el is szoktam ítélni ezeket a játékokat, ez esetben sem teszek másképpen.
Összefoglalva, ezt a játékot nem fogja élvezni az a játékos, aki ingyen akar belevágni. A magam részéről olyan fejlesztő munkáját nem fogom támogatni, aki így visszaél az amúgy sem jó játékával, vagyis igazából feljebb sorolja, mint ahogy azt megérdemelné a munkája. Az önbizalom fontos dolog, de az lehúzás még a kapitalista világban sem. Ősztintén remélem, hogy bukás lesz az Ultimate Sackboy, egyébiránt egy 2D-s akció-platformert hasznosabb lett volna készíteni, ott tudtam volna valamit értékelni.
Az Ultimate Sackboy letöltése itt: Google Play | iOS App Store