Buzgón serénykednek ezek a fejlesztők, hiszen nem csak három iszonyúan várt játékon dolgoznak jelenleg is (AC: Codename Jade, Arena Breakout, The Division Resurgence), hanem számos PC-s játékból is kivették részüket az utóbbi időben. Legújabb megjelenésükkel pedig az XD Global csapat LifeAfter című munkájához kínálnak kifejezetten elegáns alternatívát.
Nyilván nem vagyok egyedül, akik nagyon vártuk már az Undawn-t, azért is mert egyszerre maradtam ki a nyílt világú túlélő játékokból és suhant is el a fejem felett a LifeAfter. Összetett projekt lett jelen tesztünk alanya, kezdetekkor rögtön egy egészen részletes karaktergenerálásra van lehetőségünk, ami részletesebb, mint eddig bármelyik más általam ismert játékban. Hősünk bár személyre szabható eredete mégis ismeretlen, a végigjátszható nagyjából 16-18 órás cselekmény során is többször fognak ránk, mint "az Elvesztett Város túlélője" cím birtokosára hivatkozni.
A cselekmény fontos pontja Lost City, ugyanis a (zombi)fertőzöttségi szint itt nagyon magas, bár túlélők jelentős csapata itt húzódott meg. A mi dolgunk pedig, hogy búvóhelyről búvóhelyre járva szövetségeseket szerezzünk és ezeket összekössük egymással. Ehhez szám szerint tíz különálló, saját közigazgatással és rengeteg tartalommal ellátott régiót kapunk, melyek együtt egy kifejezetten jól összerakott, nyílt és többségében élő világot alkotnak.
Minden helyszínen más-más féle ellenállásba ütközhetünk, hol bohócok, hol más rémségek próbálják megnehezíteni életünket. Az egyes régiókban több épület, torony és egyéb létesítmény található, melyek egymás között gyors utazási pontként is funkcionálnak, csupán meg találni az ehhez szükséges táblát, amely általában a bejáratnál helyezkedik el. Javasolt is felfedezni előbb-utóbb a cselekmény során egy-egy régiót, mert a későbbi előrehaladások során rengeteg időt spórolhatunk meg így, amire szükség is lesz.
Ezzel ellentétben amúgy a nagyobb létesítményekbe nem érdemes behatolni, mert azok kivétel nélkül mind a sztorihoz kapcsolódnak - hiába mentünk már más régióba, még az előzőkre sokszor vissza kell térnünk - ezért az azokon található nehézség nagyon izzasztó hajszákat fog eredményezni. Természetesen jó MMO-k módszerével élve, ha meghalunk, a nálunk levő nyersanyagokból valamennyit elvesztünk. Bár szerencsére lehetőségünk van ezeket visszavenni, ha meglátogatjuk halálunk helyét, de az újabb konfrontáció újabb halálesettel járhat, kockáztatva még több értékes loot-ot.
Hamár loot, ez nagyon fontos lesz a játékban, mert nem egy sötét, búskomor hangulatú világban kell túlélnünk, hanem egy élő, virágzó, az életet még tartalmazó világban. Feladatunk favágás, kőfejtés, vadászat és halászat is lesz. A második régióban ugyanis lehetőségünk lesz saját házat építeni, mely szintén egy összetett, de szerintem feleslegesen bonyolult folyamat. Erre nem térnék ki részletesen, csak annyit mondok, hogy azért kell annyi nyersanyagot gyűjtenünk - melyek pontos előfordulását amúgy jelzi a térkép - mert bizonyos gépeket craftolva tudunk ételt előállítani vagy fegyvert csinálni.
A játékmenet nagy része a rohangálás és a gyűjtögetés mellett hordák tömegeinek szitává lövéséből áll. Mindig lehet nálunk egy közelharci fegyver, egy vagy több "light" géppisztoly és a 30. szint után egy "heavy" géppisztoly is. A fegyverek kialakítása változatos, lőszert lőszerdobozok készítésével tudunk szerezni. Véleményem szerint a lövöldözés azonban súlytalan, egyszerű és nehézkesen használható. Olyan mintha a készítők mögött nem lennének ott az elmúlt évek PUBG munkálatai.
Messze nem élvezhetetlen a gunfire a játékban, de hogy ennél jobbat is lehetett volna csinálni az is biztos. A grafikai megvalósítás rendben van, néha gyönyörűen néz ki a játék - főleg éjszaka - még alacsonyabb beállítások mellett is. Az internet kapcsolati megoldások azonban borzasztóak, a játék képes többször is kivágni a menübe indokolatlanul, valamint az utazás meggyorsítására bevezetett motor a szerverakadások miatt használhatatlan.
Másodpercenként akad, ugrál a kép, és ha átmegyünk egy terület határán - ami értelemszerűen nem töltődött be - akkor visszadob akár 1km-es távolságra is. A játék messze nem rossz, én nagyon élveztem a benne eltöltött időt, de messze a legrosszabb pontja az érdektelen, monoton cselekmény és történetvezetés.
Vannak túlélők és banditák, mint minden apokalipszis során, de annyira feleslegesen sok a sztori 16 fejezete, hogy megértem, ha valakinek elmegy a kedve. Feladataink is kimerülnek a menj ide-menj oda helyzetekben, a túlélők kimentésében és az erődítmények kitisztításában. Rendszeresen megjelennek benne emellett a menedékeket vezető karakterek aggodalmai, ám az általunk nyújtott biztató szavak semmit sem változtatnak sem a jellemükön, sem a mi kapcsolatainkon.
Teszem azt, még 4 órával az említett dialógus után is siránkoznak azon, hogy vajon jó vezetők-e és mondjuk a shop-ban adhatnának kedvezményt, ha már ingyen dolgozunk nekik. Egy ily' módon bemutatott apokaliptikus világban pedig nem a pénz dominál a kereskedelemben, hanem a szívességek, melyeket másokért vagy magunkért teszünk.
Összességében amúgy várakozásaimat még egy picit így is felülmúlta a játék, mert bár ezek a dolgok kritikus szemmel eléggé zavartak, mint mobilgamer jól szórakoztam és fogadni merek, hogy ha letöltitek, ti is remekül mulattok majd ebben a kicsit eltúlzott, de annál izgalmasabb világban.
Az Undawn letöltése itt: Google Play | iOS App Store